AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
697

Lågnivåkabel dragning e34 touring

Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Hej

JAg undrar var bi har dragit era lågnivå kablar till bagaget, har problem med generator störningar, har provat både högra och vänstra sidan i bilen

Mvh Pär M 525i Touring
Fl
10
Flash
E34, 1991
Generellt så ska lågnivån ligga så långt från annan strömkälla som möjligt. Har du dragit lågnivån på motsatt sida om strömkabeln?
Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Ja det har jag, ström höger och signal vänster, har inte råkat ut för detta i mina tidigare bilar trots att de har legat närmre då,, speciellt mycket störningar i 525??????

Mvh Pär M 525i Touring
Min lågnivå ligger under mattan på kardantunneln.
Funkar klockrent.
Störningarna kan även uppkomma om man jordat hela anläggningen dåligt.
En tumregel är att jordkablarna ska vara lika grova som pluskablarna och jordpunkten ska sitta så nära mitten av bilen som möjligt.

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Kan även uppstå om slutsteget och radion har olika jordpunkter, bör jorda dessa på samma ställe.

------------------
Always Diesel
Ly
3
Lynno
540ia - 93
Jag hade också stora problem med störningar när jag drog på både högra och vänstra sidan. Ligger mycket sladdar endes sidor till elstolar/elhissar etc. Jag lade min endes kardantunneln med bättre resultat, var dock även tvungen att tillverka en plåt som jag jordade vid genomgången förbi baksätet eftersom batteri+strömkablar sitter där. Se också till att du har en bra lågnivåkabel modell trippelskärmad eller liknande.
Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Har jordat direkt på batteriet nu istället för bagaget, dock ingen skillnad, ska byta lågnivåkabel till helgen oxå.

Tack för alla svar!!!!

Jorden är förresten lika grov som + såklart

Mvh Pär M 525i Touring
Vad menar ni med generatorstörningar???Börjar det låta eller??

Drive Like U Stole It!!!!!
M528:
Du hör ett vinande ljud i högtalarna som följer motorvarvet.

322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Citat från MDS Folkungagatan.

" Jaså E34 ,på dom där drar vi alltid lågnivån i taket"

Vanligt med störningar på E34 tydligen,jag har också varit drabbad,mitt eget fel dock med lite slarvig installation.

Lycka till!

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
J detta är den första bilen jag har haft som det har varit så mkt generator störningar

Mvh Pär M 525i Touring
Beror oftast på potentialskillnad mellan jordpunkterna på steget och stereon, mycket vanligt och ganska ofrånkomligt. Obs att skärmningen på kablar inte kan eliminera ev. magnetiska fält, endast statiska fält och skärmen gör att det blir en jordslinga mellan stereo, slutsteg och bilens chassi. En galvanisk skiljare (jordavbrottsenhet) löser problemet, finns hos billjudssäljarna.

FP
på min e34 (535-88) har ja inte haft några problem alls med detta, dubbla lågnivå är dragna på kardan tunneln, billig kabel är det också... ibland ska man ha tur allså...

Störtsa problemet med BMW är att det oftast har varit för mycke skit mellan ratten o pedalerna......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.