AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
414

Enkel-cd i E-38?

Ca
46
Carl serung
Bmw 740ia-95
Tjena!!! Hur bär jag mej åt att montera en enkel-cd i min 730!-95?? Nu sitter bara en bandare!! Finns det några adaptrar att köpa så att det funkar via ratten??? Eller får man vara utan den funktionen?? Hur ska jag göra?! Från början till slut.....!??? Passar den för det första i hålet???

C.S
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Rent fysiskt lär det gå bra att montera en stereo av annat fabrikat. Det är ju DIN format på de flesta original modellerna.
Beträffande multifunktionsratten lär det bli värre. Den styr stereon med s.k. I-BUS, så det blir svårt att lösa. De anslutningar som är lite speciella på BMWs kablage är: I-bus, Hastighetssignal för fartberoende volym, (GAL) och reglering av displaybelysning.
Kolla för säkerhet skull om bilen har ett separat slutsteg. Om så är fallet är det lågnivå som går från originalstereon. Och då är ju inte så lämpligt att "mosa på" med en massa watt innan steget.
Om bilen har ett slutsteg så sitter det på vänster sida i bagageutrymmet. En galvad plåtlåda med aluminiumkylflänsar längst upp. Det brukar vara anslutet med två skarvdon på översidan. Kablaget har tvinnade kablar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.