|
|
|
|---|---|
| Hej! har en alpina b6 2.8 e36 -93 under om det går att chip den motorn. Hur mycket effekt kan man få ur? Eller andra förslag är välkomna (ej turbo) | |
|
Jag har en bestämd känsla av att Alpinas bilar är TÄMLIGEN väloptimerade redan original och att det inte ger speciellt mycket att trimma dem, åtminstone inte om det ska vara ekonomiskt försvarbart. Det du kan försöka är en mappning av motorn. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Vad gör man vid en mapning? Vilka gör det? | |
|
Vid en mappning programmerar man om och optimerar motorns styrsystem. Detta görs i rullande landsväg och det finns en rad olika företag i sverige som sysslar med det. Använd "sök inlägg" för mer information! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Hej! tack för råden, som det verkar så är det inte så enkelt att trimma en alpina. | |
|
Hej! BMWs sugmotorer är i regel väoptimerade från fabrik och därför svårtrimmade. En Alpina ha ju i sin tur en ytterligare mer optimerad och trimmad BMW-motor och är därmed ännu mer svårtrimmad! Det bästa tipset jag kan ge dig om du vill ha mer pulver i ditt färdmedel är dessvärre att helt enkelt byta bil :-/ Det blir mer ekonomiskt! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
ant |
Men ett byte känns lite onödigt i ditt fall Alpina b6.. Antar att det var du som var på Lo´s bil idag?? Jag var in samtidigt som dig, jag hämtade en packning och beställde lite bromsgrejor.. Den kunde väl behöva en tvätt, ;) men annars såg den väldigt fin ut, så byt inte! Mitt råd.. ;) ========== Min bil:Länk |
| Ditt antagande är rätt, Oj världen känns liten ibland...Problemet är att jag åkte bmw M3 -94 tidigare och den kändes lite rappare på lägre varv, men alpinan är en bättre bil och stadigare på vägen. Jag är jäkligt nöjd men är alltid intresserad av att höja effekten. | |
|
Trevlit med en Alpina i stan! :) nyinköpt eller? vilken färg är det på kärran? min bil: Länk |
|
| Alpina b6 2.8 cupé -93: Var du ute o handlade vid Ica Grytan i söndas, tror jag det var? :) | |
| Hej! ja jag var ute och handlade på ica grytan, trevligt med en Västeråsare | |
|
håller med dom mästa här att det är bättra att byta bil för det går nog inta att vinna så många hk på det Mvh Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.