|
|
|
|---|---|
|
Hej! Eftersom jag aldrig har använt/kopplat slutsteg, så undrar jag hur man skall gå till väga. Köpte nyss en Kenwood: Länk Hur kopplar jag slutsteget? Är det så här: # Lågnivåkablarna från stereon till slutsteget # + & - till stereon # Antenn Och sen är det väl bara att skruva i högtalarkablarna till slutsteget? Alla kablar i skuffen finns till fram & baksystem. Är jag helt ute & cyklar eller? ___________ Länk | |
Robsarve |
Ja. + till batteriet via tillräckligt tjock kabel och avsäkrat nära batteriet - till jord. Kort kabel och ringkabelsko till närmaste mutter i karrossen. Se till att det är plåtrent där du sätter den. Är det en äldre bil så kolla så även orginalkablarna till batteriet är i gott skick. Antennstyningsutgången på stereon till remoteingången på steget. En del apparater har en separat remotekabelutgång förutom antennstyrningen, använd isåfall den. |
| Zeth: koppla inte + & - till stereon som du skriver, koppla till batteriet... antar att det är ett skrivfel men om inte så blir det galet att koppla så =) | |
|
Blev lite skrivfel. =) Förresten, fick nästan allt kopplat förutom att jag inte får in stereon riktigt eftersom det är så mycket kablar ivägen. Några tips? ___________ Länk |
|
jeppe_L |
hade samma problem som dig...fick inte in stereon helt, så jag skruvade ur handsfacket o stack upp handen bakom stereon o dog i kablarna, så att dom inte la sig i en klump bakom... lycka till... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.