|
|
|
|---|---|
|
Hej! En kompis till mig har fattat tycke för följande: Länk Vid en översiktlig genomgång fann vi ingen rost, dock en del stenskott, dörruppslagg m.m. men inget onormalt för åldern. Vidare var skinnet inte i bästa skick, det såg ut som att det "tappat" färg delvis. I övrigt var bilen helt OK. Milen verkar stämma överens med servicebok, bes.protokoll osv. Skapliga s+v-däck. Förutsatt att provkörningen faller väl ut och att AC:n kyler, vad är ett skäligt pris? Min kompis har lagt ett bud en bit under 49 och fått det accepterat men det vore intressant med expertisens åsikter? Erik Bromma | |
|
35-40 KSEK?, tror att 730 med sexan är mindre popurlär än de andra motorvarianterna. Dock verkar den vara i ett bra skick. /Simon |
|
|
Expert är man ju inte...Men en 730i ska man nog inte överdriva suget efter...Säger i princip samma som ovanstående talare inte över 40'. Mvh Janne. |
|
|
Hej! Tack för Era synpunkter. Min kompis la ett bud på 40´ under förutsättning att provkörningen gick bra. Budet accepterades. Emellertid hade maskinen ett i vårt tycke alldelse för högt knackande. Enligt säljaren var det inget konstigt, självklart. Således inget köp, inte heller denna gång. Under det senaste halvåret har vi kollat på kanske ett trettiotal 730/735. Det fåtal som inte knackat eller tickat onormalt högt har haft diverse andra defekter, svår rost osv. Det verkar vara helt omöjligt att hitta ett riktigt bra ex. Vidare har det varit betydligt högre andel V8-bestyckade E32 som låtit bra maskinellt jämfört med M30-bestyckade. Är alla 730/735 mer eller mindre misskötta eller har vi bara haft otur? Slumpen? Vem vet, men jakten går i alla fall vidare. Erik Bromma |
|
|
Kanske vettigt att satsa på en e32:a med V8 då...? /Simon |
|
| Tror att det är svårt att hitta ett riktigt bra ex för 35-40'. Ska du ha en riktigt bra 730 får du nog betala runt 50 för den. Utropspris runt 60' då. För 30-40' får du nog en bil i skaplig bruksskick med lite defekter. Det är vad jag tror..... | |
|
Kanske skulle förtydliga mig...M30< 730i menade jag iaf :) Mvh Janne. |
|
|
Jag har alltid tyckt att E32 och V8 verkar vara en bra kombination, särskilt 3-liters. Nu vill emellertid min kompis inte ha V8 så därför har vi fokuserat sökandet på M30-varianter. De vi tittat på har skiftat i utpris mellan 20-60, övervikt mellan 30-40. Det är möjligt att man får betala 50+ för en 730 V8 i fint skick men det är, enligt min mening, lite väl häftigt för en M30. Och, som ni ser ovan, vi har sökt brett i prisspannet 20-60, ändå har inte en enda bil motsvarat alla förväntningar. Förväntningarna har självklart varierat med priset men man förväntar sig t.ex. inte rost om man per telefon fått informationen "Bilen är helt rostfri, inte ett märke." Men vi är alla olika och har olika uppfattningar om vad som är i bra skick, knackar eller inte knackar osv. Och visst, alla bilar vi sett har fyllt 10+ år men någon gång borde man hitta "det där" exet där allt stämmer. Erik Bromma |
|
| Trägen vinner..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.