|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Min 316 e36 fungerar inte höger elspegel på, men dock den vänstra. När jag försöker köra den högra spegeln klickar det ur motorerna på den vänstra motorn och inget mer. Men när jag kör den vänstra spegeln klickar det ur motorerna på den högra spegeln, har kollat den ryska sidan med elscheman Länk men blir inte så mkt klokare för det, kaqn det vara nån avskavd kabel i gummigenomföringarna mellan dörr och kupe? eller ska jag dubbelkolla kopplingen till reglaget på dörren? Och ja, jag har sökt!!! men inte hittat nåt som beskriver mitt fel! Member of "dimljusmaffian"!!! | |
|
ingen??? Member of "dimljusmaffian"!!! |
|
|
Har varit med om EXAKT samma sak på min.. trodde det var knappen i dörren som knasade. Men, tog mig en solig dag och plockade av båda speglarna.. körde den högra spegeln i den vänstra kontakten (vänster funkade, höger var det som spökade). Där funkade den, sen körde jag den vänstra i den högra kontakten. Där funkade den inte. Så.. tog lite 5-56 och sprayade kontakterna, sen kollade jag även sladdarna i dörrarna.. allt verkade okej. Sen satte jag ihop det hela och var lite smått förbannad över att inte kunnat lösa det.. men, väl ihopmonterat funkade båda mycket väl.. Så, riv ner dom och kolla efter bristningar i sladdar, eller om motorerna är defekta.. Spraya, montera ihop.. sen TROR jag att även dina kommer fungera. Antagligen var det bara dålig kontakt, för min del iaf.. Spegelglaset sitter med en "låsring" innanför, som man får peta åt sidan för att få loss glaset. Du förstår hur det funkar efter du fått bort den första.. ;P Rätt simpelt, men först när man vet hur det funkar.. önskar jag kunde ge dig kort :/ Vet hur mäkta irriterande det är.. :) --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.