AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.100

problem med bränsle ekonomi mätarn o motor temp

pe
71
pette.p
320i-88
Halloj! Jag har problem med så kallade ekonomi mätarn,visarn den står till höger hela tiden under körning???vad kan de vara för fel??

o motor temp. mätarn går ej upp tillräkligt tycker jag??kan de var fel på termostaten eller givarn??
jag har en 320i -88

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Hej pette! Det kan tex bero på en trasig givare eller en trasig sladd. Dåliga si-batterier i instumenhuset kan få mätarna att spöka. Öven dåliga lödningar förekommer.

Om du använder sökfunktionen på forumet så kommer du säkert hitta mycket matnyttigt. Det är nämligen mycket vanligt med mätarproblem på e30.

Lycka till!

Min bil: Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Sök på tex: mätare, mätarproblem, si, si-batteri, instrument mm så kommer du att hitta hur många trådar som helst med många förslag och råd.

Min bil: Länk
pe
71
pette.p
320i-88
jag har bytt batterierna redan,o de ekonomi mätarn funkade ibörjan när jag hadde bytt batterierna men nu funkar de inte som de ska.
motor temp. mätarn funkar men den går ej upp tillräckligt tycker jag,får nog försöka med att byta termostaten.??????

Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
jag har liknande problem. ekonomi mätarn står i toppen hela tiden tills man varvar upp motorn ordenkligt o släpper gasen. då går den ner till noll för att sedan gå upp till max direkt igen.

//Nord
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Jag antar att ni har kontrollerat så att bilen inte drar säg 3 liter milen?
pe
71
pette.p
320i-88
ja tror nog inte att den drar 3l. milen vet ej vad de är för problem
testa med helt nytt batteri i bilen.. inte si-batterierna. hade ett dåligt batteri å d fick just ekonomimätaren att visa max hela tiden, förutom under motorbroms.
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
har nytt allting. nytt batteri i bilen och nya si batterin. men jusst ekonomimätaren vill inte fungera som det ska.

//Nord
Tjena. På min 318 krabbade både ekonometern (som det så fint heter=)), tempmätaren o hastighetsmätaren fram tills idag. Bytte instrumentpanel... Har hört att det visst vara fel på kretskortet, typ kontaktsfel eller kretsfel när instrument inte fungerar som de ska....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.