AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
611

Hur mycket ska man betala för denna E34?

Då jag hjälper en vän att få tag på en bra E34 så har jakten inte varit lätt.

Den första vi kollade på gick bort pga att samtliga bussningar, stötdämpare mm var tokslut.
Länk 525i -91.

Den andra var så skabbig att man nästan blev mörkrädd plus att det var dålig mängd vätskor överallt.
Länk 525i -89.

Den tredje var omlackad av minst sagt en dåre och jag vågar sätta en slant på att den legat på sjöbotten.
Länk 518i -90.

Så till slut en som är till 95% rostfri.
En hel del småbucklor/repor finns.
Lite luddig servicehistorik på slutet.
Läcker servoolja, lite från motorn och ventilkåpspackningen fuktar.
Vänster framskärm har varit demonterad och den fick man uppenbart inte tillbaka på SAMMA plats som den satt på från början, skrapar i mot dörren.
Bilen är för övrigt snygg, hel och känns stadig att köra.
Inga konstiga ljud ens från framvagnen när man kör på gatstenar.
Länk 520i -92.
Vad tycker/tror ni att det är rimligt att betala för denna?
Alla tips, tankar och ideer är välkommna.

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Du vet vad jag säger Micke: Ca 30k!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Verkar som om bilen kan vara värd 25-30 KSEK. Verkar också bättre att satsa på en nyare bil med mindre tveksamheter....eller?

/Simon
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Asken säger: passera gå utan att stanna, fortsätt leta:)
Mvh
Asken
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Håller med Asken i det här fallet. Agna om reven och kasta i igen, det finns fler fiskar i havet ;-)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
simon_en:
Maxgränsen för bilköpet är 30´000, men den absoluta smärtgränsen kan i nödfall sträcka sig till 40´000.
Iom detta faller troligen en nyare bil på priset.

Bilen ÄR tight och nästan rostfri.
Visst, den saknar servicehistoria och framskärmen sitter lite på sniskan (nåja..), men den är förvånansvärt tight i chassiet och skavankerna på bilen sträcker sig till lite bulor/bucklor och någon repa, men det krävs lupp för att hitta rost.
Rost är, iaf i mina ögon, det värsta som kan drabba en bil.

Läckaget av servoolja TROR jag kommer från en läckande anslutning i behållaren eller dyl. då det ser ut att ha runnit längs med slangen ned till servoenheten. BORDE inte vara varken svårt eller dyrt att åtgärda.
Ventilkåpspackning är väl inte det dyraste att åtgärda och den tok-läcker inte, men fuktar lite.
En service på bilen och den klarar sig ett år till är den känslan JAG fick av den.
Vi får väl se vad det ekonomiska samtalet säger!

Den är iaf ljusår bättre än de "LIK" vi kollat på tidigare.

Mvh
Patrik - på alla fyra, inspekterandes :-)

om du har möjlighet att låna så kan man göra en avvägning mellan amoteringar och ränta kontra reparationer.....brukar tänka så själv.

Borde inte saknas e34or till salu...dock kanske många fortfarande vill ha ut fantasipriser för dem....?

Lycka till!

/Simon
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Det är inte jag som skall ha bilen, det är en bekant!
Jag är så nöjd med min så :)

Jo, det finns en del fantasipriser, men framför allt finns det KATASTROFALA objekt.
Se länkar ovan för exempel...

Mvh
Patrik

Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Jaha ja - jag säger nog som den gode Asken: Leta vidare!! I mina ögon som i sig inte är så kritiska kanske, men det med skärmen är lite oroväckande. Ramsned?
Kanske 25K för den??
Min åsikt!
/Kidde

BMW - the ultimate drug...

Länk
Jag tackar för era åsikter.
Med största sannolikhet kommer jakten att fortsätta.

Känner DU till någon som klarar ett granskande öga innom ramen för ekonomin som Patrik nämner ovan?

Jag tycker att bilden på innerskärmen visar att den fått en ordentlig smäll och sedan blivit lagad ala lågbudget, dvs utknackad men inte tillräckligt för att skärm och diverse delar ska kunna hamna på rätt plats igen.. Ramen är säkert inte sned, men om man vill ha original passformen tillbaka så får man nog göra om hela jobbet igen och då skulle då jag hellre köpa en bil med ngt mekaniskt fel eller nåt, där man kan byta ut den felande delen så är det tiptop sen. Det är ju oerhört irriterande med dåliga bussningar osv, men dom kan ju faktiskt bytas relativt billigt så är det som nytt sen. Om bilen är skaplig förövrigt dvs..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.