|
|
|
|---|---|
|
Märkte för 3 veckor sedan att jag inte får nån ordentlig kyla, men pumpen till anläggningen slår till, så det finns vätska. För det är väl så att finns det ingen vätska så slår inte magnetventilen till och pumpen startar inte? Bilens varvtal ändras när jag trycker på knappen, så så långt funkar det. Kan detta ha att göra med igensatt filter? Kan man kolla detta fel med datorn, om det är någon ventil som inte funkar? Tacksam för råd då värmen har kommit. MVH Tony Häftig motor,häftiga priser...!!! | |
|
Har kollat på SÖK funktionen men inte fått några riktigt bra råd\ideer. Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
På höger sida om motorn nära kupeutrymmet finns påfyllningsrören till ac. Där går två metallrör där det ena skall vara riktigt kallt och det andra är varmare. Om detta rör är kallt kommer sannoligt det kyla in i själva värmepaketet i kupen vilket kan tyda på att några spjäll inte öppnar. Kommer det luft som inte är kall eller kommer det ingen luft alls genom munstyckena i kupen? Kommer det ingen luft alls kan ditt microfliter vara igensatt (filter som renar luften som blåses in ikupen). Kolla även i det lilla fönsterglaset på påfyllningsröret. Här skall det inte vara synliga droppar utan endast genomskinliht unte droppar eller bubblor. Har du bubblor är det för lite kylvätska i systemet vilket trots att kompressorn slår till leder till svag kylfunktion. Mvh Tomas |
|
|
Tackar för dessa råd ska kika på det i morrn. Ifall nån mer har råd så skriv gärna. Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Byte microfilter finns på www.bmwpower.nu/mekartips/micro_e34.asp |
|
|
Ventilationsproblem. På min 540.-93 funkar inte luftflödet bra. Verkar som det är igensatt. Finns det något filter som skall bytas? Behöver veta om vxl.oljan skall bytas. Enl. BMW behöver man ej. Bacon |
|
|
jag har bra luftflöde, röret som går från pumpen in till kupen är kallt, dock inte "frost" kallt(som jag antar att det ska va?) Nån med mera förslag om vad som kan kollas, har ej hunnit att byta microfilter. Funderar på om det är nödvändigt då luftflödet är bra? Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.