AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
561

Bas ljudet in i kupen?

vi
121
viruz
523i touring-00
Hej! Jag har en Bmw 525i-91,,och undrar hur jag ska få inte Basljudet på bästa sätt in i kupen! Har kompisar med likadana bilar,och dom har satt bas i bagaget,men det hörs knappt i kupen! Det verkar vara för isolerat,,ska man skära bort plåten i hatt hyllan eller vad?
Help me

Peter (Bmw 525i 24v-91)
BeeMWe playboy
Du kan göra hål i hatthyllan och klä om den.

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
sm
99
smartin
318iS -90
Har du armstöd i mitten bak kan du ta ut skidluckan och sätta in ett nät istället. Får du ingen bas då har du köpt för dålig bas.
Mangemannen
HAr samma problem med min 328 funderar på att dra upp 2 rör genom hatthyllan vad tror ni.

Men en tanke är att de slår ut hatthylle högtalarna...

// Magnus
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Jag håller på och planerar ett ljudbygge i en E36:a sedan.
Lådan blir en trekammars bandpass med porten riktad ut igenom mittarmstödet.
Kommer inte behöva förstöra något på orginalinredningen.

//AndersG
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Har en E34 själv som jag tävlar med inom sasca , har precis samma problem jag får inte in basen i kupen . Det man först kan prova med att ställa baslådan framför skidluckn med en ramm runt som "tvingar" in ljudet i kupen . Nummer två kan vara att sätta två portar i hatthylan och leda in ljudet den vägen . Sist nämda som brukar vara det bästa bygg en ny låda efter bilens model , E34 tycks fungera bäst med bandpass låda , vilket innebär att allt ljud kommer ut ur en port i från lådan i och in i kupen . (tips gör rätt från början ;-) )

Se min hemsida För info och insperation Länk

MVH Tony BMW 525i

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.