|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en Bmw 525i-91,,och undrar hur jag ska få inte Basljudet på bästa sätt in i kupen! Har kompisar med likadana bilar,och dom har satt bas i bagaget,men det hörs knappt i kupen! Det verkar vara för isolerat,,ska man skära bort plåten i hatt hyllan eller vad? Help me Peter (Bmw 525i 24v-91) | |
BeeMWe playboy |
Du kan göra hål i hatthyllan och klä om den. Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
| Har du armstöd i mitten bak kan du ta ut skidluckan och sätta in ett nät istället. Får du ingen bas då har du köpt för dålig bas. | |
Mangemannen |
HAr samma problem med min 328 funderar på att dra upp 2 rör genom hatthyllan vad tror ni. Men en tanke är att de slår ut hatthylle högtalarna... // Magnus |
|
Jag håller på och planerar ett ljudbygge i en E36:a sedan. Lådan blir en trekammars bandpass med porten riktad ut igenom mittarmstödet. Kommer inte behöva förstöra något på orginalinredningen. //AndersG |
|
|
Har en E34 själv som jag tävlar med inom sasca , har precis samma problem jag får inte in basen i kupen . Det man först kan prova med att ställa baslådan framför skidluckn med en ramm runt som "tvingar" in ljudet i kupen . Nummer två kan vara att sätta två portar i hatthylan och leda in ljudet den vägen . Sist nämda som brukar vara det bästa bygg en ny låda efter bilens model , E34 tycks fungera bäst med bandpass låda , vilket innebär att allt ljud kommer ut ur en port i från lådan i och in i kupen . (tips gör rätt från början ;-) ) Se min hemsida För info och insperation Länk MVH Tony BMW 525i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.