|
|
|
|---|---|
|
vet någon vad som är för fel när motorn är kall går den jättebra men sen när motorn blir varm så på min bmw 320i -84 så lägger den av man kan inte ens ge den ström , att batteriet är ett problem men sen när den är varm så går den som en gammal moped runt 30 km i timmen och om man backar så orkar den knappt.....är det bränslefilter el igensatt förgasare? för innan jag ställde undan den för vintern förra sommaren så gick den som ett skott å nu när jag körde ut den i sommar så gör den såhär så vad är felet då ? | |
Woodman |
Vatten i soppan. |
|
aha är det nåt med själva tanken tror du ? för jag tanka upp den endast 10 liter , få c nu vet du var själv vakum slangen sitter? |
|
Woodman |
Har du kört upp vinterbränslet..? i så fall kan det knappast vara vatten i tanken, vad menar du med att du ej kan ge den ström ? |
|
jo igår när jag skulle bränna ur den lite jag tror den har sotat igen du vet vid kallstart så går den å köra skit snabbt men sen när motorn ha blivit varm å tempen står på mitten så går den ryckigt jätte ryckigt å sen brukar den tappa ström också den gick inte ens att starta med hjälp då måste nåt va galet.....är det vakum slang som ä felet eller är det styrboxen som behöver lödas om eller vad ä felet ? jupp jag hade inge bränsle i så jag tankade upp den till 10 liter men den går ändå dåligt för det, tändstiften är också bytta och luftfilter men går ryckigt ändå :/ |
|
Woodman |
Men vadå..tappar ström ? låter som generatorn ej laddar batt. får du ladda batteriet ofta ? har du mätt vad generatorn ger ut..? Den bör ge minst 14v på tomgång. Du kan även mäta laddningen på batt 12,80v = fulladdat. 12v = helt slut. (laddas) Batteriet bör ha stått ett par timmar innab mätning. |
|
Hade en gång i tiden en E21 320 76 som också "tappade ström" lite när den kände för det, dock hände det endast när den var varm. Kollade att generatorn var ok, bytte batteri, bytte + kabeln som gick från batteriet till startmotorn. Men nada, ingen skillnad. Fick sedan tips om att det kunde vara starten, bytte denna och och alldrig några problem med starten efter detta. Kan tillägga att det verkade precis som batteriet var slut när den "tappade ström" gick inte heller att starta med startkablar då den var varm, man fick knuffa igång den eller vänta ca 2-3 timmar så den hade svalnat, då startade den oftast om än lite segt. Var antagligen lindningen i starten som var slut. Hoppas du får igång den. mvh Mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.