|
|
|
|---|---|
|
Finns det ngn som vet var givaren för utetemperaturen sitter på en M5 -91? min visar -37 hela tiden! Tacksam för hjälp! | |
|
Brukar sitta i luft intaget till bromsarna eller monterat i frontspoilern bredid dimljuset. Om den visar -37 är den troligtvis inte ansluten eller kabelbrott. MVH Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Okej får ge mig under och leta. Tack så mycket Torbjörn. |
|
|
Nu har jag hittat en gul kontakt med en givare på. Så jag tog och kort slöt den men fortfarande -37. Någon som har några mer knep så är jag tacksam. Det börjar bli kallt i bil också..........skämt. |
|
| har precis varit å bytt givare på min det var givaren som var trasig men när du bytt givare tar det ett tag innan den ställer om sig jag körde en sväng med bilen då gick det fortare nu är allt ok | |
|
Det är sensorn som sitter i vänstra kylkanalen som är till yttertemperaturen. Den som sitter i högra kanalen reglerar elvärmda lås, backspeglar och spolarmunstycken. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den givare brevid högra dimljuset (Passargerarsidan) är till yttertempgivaren iaf på min 90a. Då ja bytte min var ja tvungen att bryta strömmen ca 10 min för att få den att funka. |
|
|
Nu fungerar det får tacka för alla förslag. Bröt strömen en stund mont ihop allt igen och väntade som ni sa. efter 30 min så var det rätt temp Tusen tack Jarl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.