AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
625

Är det någon som lyckas kommit åt sin "databox"?

Visa användare
22
itundret
316i Compact -95
Har letat ett längre tag efter bmws: service diagnos programvara och lyckades ladda ner det hela via en kompis.

Dock kan jag inte hitta vart man kan köpa de kablar som behövs, och vart det finns att köpa.

Behöver:
OB91-CU0 25-pin Extension Cable
OB91-CU1 BMW Diagnostic Cable
OBD II Adaptor Cable

Finns det någon på BMWPower som lyckas med en åtkomst av sin databox?

mvh
David
cdabox
i värsta fall får du väl göra ett intjack på din närmaste bmw dealer :-P

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Strukt
Databox = Styrbox = Någon Elboxsakmoj, mjaa på min 318is finns den under handsfacket om jag inte har helt fel?!
Visa användare
187
bergas
320i -94
hur kommer man åt den?.
vill åt min styrbox i min E36'a, men vet inte vart den sitter/hur jag kommer åt den?!..

+++++ beggz +++++
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
sitter väl i handskfacket på alla eller väldigt många mod. iaf.
öppna handsfacket och titta lite snett uppåt så borde du se den om det inte sitter nåt skyddande skit ivägen. då sliter du bort det.

//Nord
På E-36 sitter den i motorumet, uppe i det högra hörnet bakom en svart plastskiva. Man ser en stor kabelhärva komma ut under vindrutan och går in bakom skivan. Man skulle kunna säja att den sitter rakt ovanpå handsfacket fast i motorrummet.
Hoppas ni blev lite klokare/Berbel
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Den här tråden spårade ut... Jag tror inte postaren fråga var: var sitter styrboxen. utan om någon lyckats komma åt den med en dator....

Nu svaret från mig: Den har varit uppe ett par gånger änvänd sökfunktionen så ska du nog finna...

-----------------------
Min E30:
Länk
Woodman
Helt rätt....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.