|
|
|
|---|---|
|
Förra veckan kollade jag under bilen och såg att det fuktade under fördelningsväxellådan och for med den till en kompis med billyft. Lyfte upp bilen och tappade den på olja.. Den var mycket smutsig med lite spån.. Kan det bero på att det är kedja? Hursomhelst så hällde vi i ny ATF olja och jag for hem.. Dagen därpå for jag återigen upp och tömde den på olja, och döm av min förvåning så hade den redan blivit svart.. Kan väl bero på att det var mycket gammal olja eftersom jag inte vet när förra ägaren bytte... Sedan hällde jag i ny olja och blandade i Omega packningsförbättrare.. (svindyrt). Kollade under bilen när jag kommit hem och det såg inte ut att fukta alls... Annars så brukar ju Omegan ta ca en månad på sig att mjuka upp packningarna.. Är det någon annan som har erfarenhet av läckage i fördelningsväxellådan och åtgärder, samt hur oljan blir för er?? | |
|
Det ska inte vara spån i oljan... Var det aluminiumspån kommer de från själva huset och beror troligen på att kedjan blivit töjd och slår mot huset. Inte helt ovanligt. Brukar leva f-n när kedjan töjts mycket. Kiip Spiiding! |
|
| Fan... såg att det fortsätter droppa.... Nån som vet var man beställningar packningar till lådan? | |
|
Såg att du bodde uppe i Tärnaby.. du skulle kunna ringa till Lindholms bil i Umeå, det är dom som säljer BMW här i stan. Länk Annars blir det nog nån bilreparatör som du får kontakta, finns en par ställen här i Umeå som har hand om BMW men vet inte hur dom ser på kunder 40+ mil från stan.. Jag brukar anlita min favoritmekaniker så fort det är nåt.. 30 år i branschen brukar vara svårslaget när man behöver goda råd. BMW 325iX Registry Länk |
|
| Fortsatte läka så det blev att ta ned lådan och öppna den för att byta en enda liten sketen packbox.. | |
|
Det blir samma behandling för mig här i vår, när du väl plockar ner lådan så föreslår jag att du fixar till växelspakslänkaget för det är nästan omöjligt att komma åt annars på en iX. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.