|
|
|
|---|---|
| nån som har några tips?? | |
| Vad innebär shadowline? | |
| På E30:an kunde man på svartlackade lister runt sidofönstren. Lite svart vid sparklådor och eventuellt var det lite mindre krom i grillen också "njurarna" förstås i krom. Vet ej om detta erbjuds längre? Hmmm... liten flashback från min E30 325:a med Shadowline. | |
| Jag har nämligen fått för mig att det (på nyare bilar) handlar om någon slags lackbehandling som gör den blankare. | |
|
Har liknande probs på både 330:an och 540:an de har båda shadowline, den ena höglanspolerad. Lite polish eller vax och en torr duk fixar det hela. Blir av solen alt kalkavrinningar i vattnet. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Shadowline på E30/E28/E32 är: 1. Inget krom runt rutorna 2. Stötfångare i samma färg som bilen 3. Rutorna svagt olivtonade 4. Mörk inredning 5. Svart innertak (gäller ej alla!) #2046 BMW Club Finland |
|
|
Klart att det fortfarande går att få shadowline! :) Det är juue i princip standard på alla M5(?) Innebär på en e39 - Inget krom runt rutor, ingen kromlist vid bröstningen på bilen, inget krom i grillen (bara njurarna) Olio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.