|
|
|
|---|---|
|
Var ute och ängnade mig åt lite synnerligen "aktiv körning" ;) på bergsvägarna härikring och lade märke till att förarstolen inte verkar sitta fast ordentligt. Den "klickar" liksom när man skiftar från hård vänserkurva till hård högerkurva, och vice versa. Mycket irriterande och lite distraherande. Har komfortstol och har stolen i synnerligen upprätt läge för övningar av detta slaget. Vad gör man åt detta om man inte vill lämna det till ÅF-verkstad? | |
|
Nedan finns lite förslag från bmwtips.com Länk Länk Länk För att ta bort stolsbaksidan rekomenderas: Länk P.S. Jag har provat tipset att smörja ryggstöds "armarna" och det hjälpte bara tillfälligt. |
|
|
Har samma problem som Balmgren, åtminstone på förarstolen... Man känner (och hör) ett irriterande glapp i sidled, rätt sopigt på en E38 om ni frågar mig...att skruva fast stolen är ju en rätt basic grej kan man tycka... |
|
| Harley, som det framgår av länkarna så beror det inte på att stolen sitter löst, utan vanligast att skenorna (benämda jaws) i ryggstödsinfästningen är uppglappade. | |
| Jo, det fattar jag, men resultatet upplevs iallafall som att stolen sitter taskigt fast... | |
|
Jag har samma fenomen i min! Klart irriterande... känns gammalt. Dessutom gnisslar den när den är på dåligt humör. Man kanske orkar ta sig an detta i sommar. Balmgren, du får gärna komma med en "rapport" när du fixat din! Har även något mysko ljud från vänstra bakdörren som hörs i gupp, så man får väl ta bort den dörrsidan också... Någon annan som tycker det är ett elände med obalans på 18" hjul? Jag var å balanserade mina för typ en vecka sedan, och nu är det obalans igen. Precis vad balanserings gubben sa.. "Har du 18" måste du balansera lika ofta som du tankar". Kan också vara skivorna, för i vissa lägen blir det värre när man bromsar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.