|
|
|
|---|---|
|
Jag o polaren diskuterade lite om man kanske skulle ta o köpa sig en Z3 2.8 eller en 1.9. Frågan är vad driftskostnaden är, service och liknande. Har tittat mest på -98or och -99or som rullat inte allt för långt. Even alcohol can bend the room... | |
|
jag har en 2.8 och gällande service tror jag inte det är någon störe skillnad, däremot skall du nog kolla vad försäkring kostar, jag har hört allt från 8000 upp till 30000 beroende på ålder vart man bor mm. |
|
|
Hej, här kommer en grovt uppskattad kalkyl för en Z3 Roadster 2.8. 1.500:-/mån Värdeminskning 750:-/mån Helförsäkring (varierar!) 150:-/mån Skatt + besiktning 700:-/mån Bensin (vid 1.000 mil/år och 9,20:-/litern) 350:-/mån Service och reparationer på aukt. verkstad 100:-/mån Kapitalkostnad (räknat med bil för ca 200.000 kr) 200:-/mån Tvätt, däck, tillbehör etc 3.750:-/mån Totalkostnad (exkl. eventuellt billån) Om du måste låna pengar för att köpa bilen i fråga så tillkommer minst 3.000 kr* för ränta och amortering (total månadskostnad på ca 6.750:-). *) Beräknat på en lånesumma om 160.000 kr med en effektiv ränta på 7,9% och avbetalningstid på 5 år (60 månader). Köpa cabbe = kul men dyr hobby! =) roadZter |
|
|
Visst är det dyrt, men det blir ju inte mycket dyrare än att köra en hyffsat ny bil med tak på. Men som defiant säger, kolla försäkringen noga. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Jag tycker att värdeminsknigen avtar med åren. när bilen är mellan 3-5 år då verkar Z3 tappa mindre i värde än motsvarande modeller med tak...samma utvekling har jag märkt för Z3 Coupe _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.