|
|
|
|---|---|
|
Check-control displayen är knappt läsbar, nån som vet hur man kan fixa den eller om man kan byta ut enbart LCD displayen??? 325:an | |
|
Min är också dålig... trycker man på den blir det bättre... jag blir också glad om någon vet... :) Björn Markholm |
|
|
Tyvärr grabbar men jag kan bara hålla med er.. men min funkar ibland o ibland inte.. Störande.. =( M3 wannabe.. =) |
|
| När jag bytte batteri blev min bra för en dag helt läslig och allt. Så det är ju inga dioder som är paj. Troligtvis är det glapp eller något annat. Funkar bra ibland. Ibland ser man typ inget och ibland är den bara kass. Mycket märkligt. | |
|
Det där var intressant, jag renoverade min generator förra veckan o efter det som funkade displayen typ en vecka sen kom det till baka.. hmm M3 wannabe.. =) |
|
|
nått glappt e det,ska slita isär min o greja lite D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Tjena grabbar! Har hört om detta problem förr. Som ni kanske vet så finns det ett "litet" hål under check-kontrollen. Om ni sätter handen emellan (i hålet) och trycker check-kontrollen "så att säga, bakifrån" så börjar förmodligen displayen lysa igen. (Om det är glapp...) Hoppas det löser sig! Mvh Tobias |
|
|
Jag plockade isär min och gjorde rent kontaktytorna till displayen med sprit, efter det så har den funkat ialla fall i över ett år, har sålt 325:an nu men vet att den funkar än. MVH /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Man får väl helt enkelt plock ut den o kolla... kan ju bli spännade.. =) M3 wannabe.. =) |
|
klmjgust |
Kanske en lösning för er. Min display blev som ny igen..!! Tror dock att man måste ha en lödkolv med variabelt stälbar värme. Var försiktiga!!! -För hög värme=förstörd för evigt!! Min display var nästintill oläsbar. Iom att flatkabeln är limmad(ej lödd) med ett ledande lim mot disp. och kretskortet så blev displayen ännu sämre efter rengöring med ett stark rengöringsmedel. Jag värmde på ovansidan på flatkabeln med lödkolven och gnuggade lite utan att plasten smälte, lagom så att man såg att plasten formade sig efter paddarna på kretskortet dock inte på displayen. Värm ej för mycket!!! Det funkade på min men vet ej om det är 100%-igt. Jimpa |
Usama bin Ladin |
Min e kass och har pixlar som fattas hit och dit sa att bokstaverna blir svara att lasa. Jag trodde att sjalva LCDn var paj, fast kan detta fel alltsa bero pa en fjantig glappkontakt? Hur far man loss fanskapet sa man kan plocka isar och gora rent? |
| Jag hade samma problem men jag plockade ut den tog isär den och upptäckte att om man tryckte lite lätt på displayen neråt så funkade den. Tog lite lim längst ut på kanterna så att den stannade kvar i samma läge.Funkade perfekt. | |
| Tror ni det kan vara samma problem med E34??? Jag har en 520 -89 och displayen lyser inte men om man rör om den så kan den fungera några timmar eller så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.