|
|
|
|---|---|
|
Fartållaren fungerar inte alls. Nån som vet vad problemet kan vara? Finns det nån egen databox för den? I sånna fall, vart sitter den, och kan man låna en box från en 520 för test? | |
| Kolla bromsljusen eller kontakten. Annars kör till en BMW verkstad och be dom köra en diagnos. | |
| Kolla bromsljusen eller kontakten. Annars kör till en BMW verkstad och be dom köra en diagnos. | |
|
Det allra vanligaste är brytaren under koppling eller bromspedal, skulle någon av dom sluta fungera gör farthållaren detsamma. Enkelt,inte dyrt och ganska ofta lösningen inte mycket men däremot lite info om farthållaren hittar du här www.bimmer.nu/mektips www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Glömde en sak, jag vet inte hur det är på "lilla" sexan men på min sitter boxen på höger sida mot torpeden, där hittar du ett svart plastlock med 4 skruvar, under detta lock sitter bla. farthållarboxen. Som sagt pratar jag 530i -89 men jag gissar på att det är likadant för dig. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Tilläggsfråga. Nån som vet presis vilket relä som tillhör farthållaren och presis var det sitter. Har kollat i den lilla lådan som sitter på vänster side ovanför stötdämparfästet i motorhuven. (Läste att den skulle sitta där i en annan farthållarfråga här). I den boxen sitter 3 stycken relä. ett stort rött med typ nån tilläggs elektronik i. i mitten sitter ett ljusgrönt. och till höger sitter ett gult. Det gula och det ljusgröna har jag testat. dom fungerar. Den röda fanns ingen beskrivning på, så jag ville inte riskera att paja det om man kopplar på 12v fel. Tack för alla tidigare tips. Skall kolla det så snart som möjligt. |
|
|
Nilsen: Styrboxen till farthållaren sitter på min 530 bakom vänster högtalare fram! Man får plocka bort plasten och högtalaren samt tyget bakom så sitter den där i fin aluminium och med en blå kontakt. Vet inte om det ser ut så på din, men eftersom min också är -95 så.. Mvh Patrik ____________________________ 8/6-03?Länk |
|
|
Nu har jag bytt bromsljuskontakten. Nu tror jag i alla fall att mitt ena fel är åtgärdat. Bremsli electric. Har inte kommit upp efter. Den larmade bara ibland för det tidigare. Undrar om det kan va så att man måste nollställa databoxen efter bytet, så att inte felet hänger kvar i den? Om det är så, är det ju inte så konstigt om inte farthållaren fungerar en efter bytet... |
|
|
Nu blir jag galen på den där j.... farthållaren.. Har varit och köpt en kontakt för kopplingen. Men kan inte hitta den gamla. Var på BMW i Solna. Han kunde inte se att det skulle vara nåt relä till farthållaren. Nån som vet nåt om det här. Vad har reläet för beteckning? Vart sitter det? Vart sitter kopplingskontakten? |
|
| nån som vet?? | |
Skytten |
Jag hade problem med farthållaren i min 525IA -94, Gummibandet som sitter och drar i gasvajern hade släppt. gummibandet sitter i en låda till vänster om luftfilterburken ( från kupén sett). kolla var vajern till gasreglaget går in. öppna den så sitter det en liten rulle med ett gummiband på kolla att det sitter fast. Björn |
| tack skall kolla på det...funkade din inte alls då?? vad hände när du försökte start farthållaren... | |
Skytten |
Det hände absolut ingenting. Jag drog i spaken men inget hände. Det verkar som du kollat på det mesta som har med farthållaren att göra så jag hoppas det är samma fel som jag hade. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.