AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.714

Blev stoppad i 175km vad ska jag göra?

Sida 5 av 5
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Om jag springer på dig på stan och ger dig ett inbetalningskort på 2000:- och säger att det är för däcken du köpte av mig, tar du då emot inbetalningskortet trots att du vet att du aldrig köpt några däck av mig? Antagligen inte...

Det känns lite dubbeltydigt att neka till gärningen och därmed sin skyldighet att betala böter, men ändå ta emot inbetalningskortet...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jesperado: Nekande av boten innebär att rutan märkt "rådrum" kryssas i på boten. Någon underskrift sker aldrig. Underskrift är synonymt med erkänande. Boten delas ut eftersom polismannen utfärdat en sådan. Vid rådrum brukar ett tidsutrymme på cirka två veckor ges innan ärendet går vidare till nästa instans som är tingsrätten. Under de två veckorna finns möjlighet att erkänna och betala boten för att slippa att ställas inför rätta.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Bjoerck >> Var kommer din kunnighet i detta område från? Du råkar inte vara Polis?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Men om jag redan i första skedet nekat till gärningen, vad ska jag då med boten till? Jag skulle aldrig ta emot boten om jag ansåg mig oskyldig!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
det nämligen så att jag nekade till fortkörningen ,,nån bot fick jag inte på plats utan jag fick den hemskickad med post

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.