|
|
|
|---|---|
cane |
Tjena, fick en vild ide att det vore coolt att ha en hardtop till min e36 cab klädd i kolfiber... någon som vet nån firma som kan göra sånt, dvs att snyggt klä stora "karossdelar"? |
|
Nilsson Compoite kan säkert tillverka en ny hardtop till dig i kolfiber, men det lär kosta.. Länk Mvh / Malte |
|
cane |
Tack för tipset, numret hade dock upphört... kursat kanske? Menar inte att tillverka helt i kolfiber, det blir nog brutal dyrt - jag tänkte bara klä min befintliga plåt HT.... |
| Leta reda på någon reklambyrå som tejpar bussar och företagsbilar. De lär kunna ta fram en kolfiberliknande film för ganska rimliga pengar jämfört med vad äkta kolfiber skulle kosta. För att inte tala om hur mycket enklare monteringen blir. | |
|
sugen på att gjuta ett par ögonlock i kolfiber till min älskling 316i e36 4-dörrars, undrar hur mkt jobb det är om man använder pre-peg (förinpregnenterat)? skulle det se snyggt ut med kolfiberögonlock tillsammans med den mauritiusblåa lacken och de vita blinkerserna Member of "dimljusmaffian"!!! |
|
cane |
En film.. hmm... kanske det... men undrar om inte hållbarheten blir ganska dålig, dvs regn o rusk o snö. Bästa tror jag ändå vore att klä den med ett lager kolfiber väv o sen epoxy över det. Tror dock att det inte är ett GDS projekt, kan nog bli fult om man inte vet vad man gör, hehehe! |
| Nilsson Composite har inte kursat, maila eller ring hans mobil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.