AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
814

Bränslefilter byte

Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Hej,ska byta bränslefilter på min bil är det nåt specielt man ska tänka på?Tacksam för svar
Woodman
Monteras med fördel åt rätt håll = Flödespilen i riktning mot motorn, många sätter det tyvärr bakofram. (gäller ofta E30)
Ett tips så du slipper bli dränkt i soppa...låt motorn gå på tomgång dra då säkringen til soppapumpen..Och vipps är soppa trycket helt borta. (helt stänkfritt) du kan ha fin-kostymen på dig.
Hej

Jag bytte min för 2 timmar sedan :)

nää det är inte svårt lite trångt bara,det lättaste att komma åt den tycker jag är uppifrån.

Det är nog inget speciellt annars som sagt lite trångt bara. Du måste nog plocka bort lite grejer ovanpå den först för att komma åt den.
fint det där med kostymen :)

jag spyllde själv typ halv liter på asfalten:)
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Tack grabbar.
Cao
Lyfter denna tråd!!

Ja undra bara!
Är det inte risk att man förstör soppa pumpen om man kör den tom?

O en fråga till var i H*lvete sitter bränslefiltert på en e36 325??

/Mvh Dido

Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den!
Dido_325: nej inte om man gör som Woodman säger...går motorn på tomgång och man rycker säkringen så slutar pumpen pumpa bensin och motorn stannar på grund av bränslebrist! pumpen går aldrig torr!

även om pumpen skulle gå torr (t.ex. vid soppatorsk) så tror jag inte att det förkortar livslängden särskilt mycket då det handlar om såpass korta perioder som den körs torrt...

MVH
Johan K
Bmwfreaken: Okej! Tack!

Någon som visste var bränslefiltert sitter??

/Mvh Dido

Mattan
Om det sitter på samma ställe som 328T, vilket jag tror, så sitter det under "förarens fötter".
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
PÅ min sitter den på förarsidan under bilen bakom en liten plastgrej som sitter med 1-2 skruv/mutter.
Lätt att byta..
Prova det som Woodman skrev i sitt innlägg för jag fick mycke bensin på mina byxor när jag bytte mitt.
Tänkte inte på trycket alls. ;-)
Man lär sig så länge man lever

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
bmwdr
Hur ska man kunna ta den uppe ifrån??

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
När jag bytte mitt , tog jag det underifrån. Omöjligt att komma åt den undre klämman annars.

Varför åka sakta när man kan åka fort!
Tack till alla!!

Ska ge mig på det i dagarna o hoppas att allt går som de skall..!!

Tack än en gång!

/Mvh Dido

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.