AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.143

Läser inte skivorna

Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Min CD-växlare har stora problem att läsa skivorna. "Brännda" så som Köpta. Har lyckats få den att ta två skivor ur min samling som jag testatSätter jag dessa skivor på olika platser i växlaren hittar han dessa . den har ratat ca. 20 olika skivor. Inte kul med att endast spela två hela tiden. Tar tacksamt emot tips

K-Jörgen
En smutsig lins på laser pick-upen kanske, eller så är pick-upen slut, då blir de små skillnader som alltid finns mellan olika skivor märkbara.

FP
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Vilket är bästa sättet för rengöring.?
Rengöringsskiva!!! vilken sort?
Plocka sönder skiten? Vågar man det?

K-Jörgen
Jörgen: köp en rengörinings skiva, ser ut som en cd med en liten borste på. hjälper inte det, så plocka isär den och rengör laserögat med sprit.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Kört med rengöringsskiva men är osäker om han över huvud taget kör skivan då han ganska omgående indikerar NO disk.
Får väl försöka skruva isär eländet....Är det några större saker man bör tänka på???

K-Jörgen
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Har kört CLABBES rengöringsskiva ett tag han tar denna skiva har märkt att han tar ett urval skivor och vissa om de är i släde1 dvs där han börjar att söka men flyttar jag den skivan till någon annan plats blir det NO DISC. OBS samtliga skivor jag provat är KÖPTA CD-inte brända
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Provade med att svepa runt en uppsugningsmatta som vi har för att suga upp vätskor från golven på jobbet och ta mig tusan så fungerar CD-växlaren då jag testade den några veckor senare.

Placeringen den har i skuffen inbjuder ju till fukt så nu har jag en matta runt den hela tiden.

Piratbrända har jag dock inte fått att funka ännu fast jag har dock inte testat alla typer ännu.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.