|
|
|
|---|---|
| Har ni några tips, mina 17" 68M blir så förbannat skitiga snabbt. Kan man behandla fälgarna så att dom blir mer smutsavvisande?? | |
| Vax | |
| nåt speciellt märke som kan rekommenderas? | |
|
BB egentiligen på nyare bilar, med Asbestfria belägg så sotar framfälgarna igen mkt snabbt. Speciellt om man gillar "aktiv" körning. Om man vaxar blir det fortfarande smutsigt men kan kanske bli lite lättare att tvätta. Prova istället att blåsa av fälgarna med litre högtryck ett par ggr i veckan så håller dom sig rena... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| tack Asken, det ser faktiskt mer ut som nån utfällning från bromsarna än vanlig smuts. | |
|
Det är damm ifrån bromsbeläggen du ser. Antar alltså att du gillar att gasa?:-) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Borsta noga med YES handdiskmedel. Lägg på SONAX flytande hårdvax. Sedan kan du skölja av fälgarna med jämna mellanrum, smutsen bara rinner av. Funkar bra för mig :) | |
| Jag bara stryker av mina fälgar med en trasa lite då och då. Funkar helbra. | |
| Jag kör med Sonax | |
| Jag kör med Kjells recept. Något utspädd Yes diskmedel som jag sprayar vid varje tvätt (alltså minst 1 gång per vecka) och låter verka en liten stund, sedan spola av med vatten och tvätta med svamp som kommer åt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.