|
|
|
|---|---|
|
Hejsan...... Har som många andra en sliten förarstol och funderar på att klä om den......var kan man hitta klädsel och vad kan det kosta'? MVH Johan JIK | |
Woodman |
Klädseln köper du färdigsydd fråm BMW kostar 900:- för en komlett sits inkl klädsel till sidovalkarna. Ryggen inkl sidovalkar kostar några hundra mer ca: 1100:- Byt med fördel även skumgummistommen pris för hel underdel inkl sidovalkarna: 1000:- Priserna avser E30 sportstol....dessutom en "BAGGIS" att klä om. |
|
När jag hörde på bmw för en komplett sits del på min så skulle dom ha 1300:- och detta var i gävle. _________________ bmw323.cbj.net |
|
Woodman |
Teres: Låter rimligt jag klädde om mina båda S-stolar för drygt ett år sedan, prissättningen är därför ej helt dagsfärsk... Enl uppgift från BMW kommer originalklädeln till E30:ans sport- stol m,fl bara att tillhandahållas några få år till. Sedan går den ut ur reservdelssortimentet. Så passa på att fräscha upp era gamla sportstolar med stora råtthål..... |
Woodman |
Ett gott råd: Om man nu satsar på att tex köpa den undre sitsens orig klädsel till sportstolen, köp då för allt i världen även den undre skumgummistommen. (tre delar) När du strippar av klädseln från stolen så rammlar "GARANTERAT" förarestolens yttre skumgummi-sidovulk ut som torkat PULVER. Den är oftast så trasig så det ej går att stoppa in den igen i ett stycke.....(bra att veta) innan man står där med med stolen avklädd och det ej går att sätta ihop den igen. |
| Kan man ta t.ex. sittdyna och sidovalkarna från en passagerarstol och sätta på förarstolen? Någon som testat detta? | |
| Finns det olika färgnyanser i grått till E30 sportinredning? Dvs om man kunde välja olika när den var ny, så man vet vilket tyg man ska köpa? | |
| Går det att byta klädsel till E46 sportstolar också? Är det dyrt? Svårt att byta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.