AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.026

Klädsel till förarstol!

Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Hejsan......

Har som många andra en sliten förarstol och funderar på att klä om den......var kan man hitta klädsel och vad kan det kosta'?

MVH

Johan

JIK
Woodman
Klädseln köper du färdigsydd fråm BMW kostar 900:- för en komlett sits inkl klädsel till sidovalkarna. Ryggen inkl sidovalkar kostar några hundra mer ca: 1100:-
Byt med fördel även skumgummistommen pris för hel underdel inkl sidovalkarna: 1000:-
Priserna avser E30 sportstol....dessutom en "BAGGIS" att klä om.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
När jag hörde på bmw för en komplett sits del på min så skulle dom ha 1300:- och detta var i gävle.

Enl uppgift från BMW kommer originalklädeln till E30:ans sport-
stol m,fl bara att tillhandahållas några få år till. Sedan går den ut ur reservdelssortimentet. Så passa på att fräscha upp era gamla sportstolar med stora råtthål.....
Woodman
Ett gott råd: Om man nu satsar på att tex köpa den undre sitsens orig klädsel till sportstolen, köp då för allt i världen även den undre skumgummistommen. (tre delar)
När du strippar av klädseln från stolen så rammlar "GARANTERAT" förarestolens yttre skumgummi-sidovulk ut som torkat PULVER. Den är oftast så trasig så det ej går att stoppa in den igen i ett stycke.....(bra att veta) innan man står där med med stolen avklädd och det ej går att sätta ihop den igen.
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Kan man ta t.ex. sittdyna och sidovalkarna från en passagerarstol och sätta på förarstolen? Någon som testat detta?
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Finns det olika färgnyanser i grått till E30 sportinredning? Dvs om man kunde välja olika när den var ny, så man vet vilket tyg man ska köpa?
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Går det att byta klädsel till E46 sportstolar också? Är det dyrt? Svårt att byta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.