|
|
|
|---|---|
|
Ska byta spridare på min M20 till 535-spridare. O-ringarna på spridarna jag köpte var helt slut. Torra och sprack när man pillade på dom. Var får man då tag på O-ringar till spridarna?? Har inte varit på BMW och kollat helt enkelt för att de antagligen tar ett j-a överpris för dem. Säkert 50 kr styck. Jag pyntar aldrig det för något som kostar typ 1 öre att tillverka. "To say no to BMW, is to say no to life." | |
|
Jag köpte o-ringar till mina mekaniska spridare hos på bmw, dom kostade 6kr styck har jag för mig. helt ok pris. annars kanske mekonomen eller autoherba har... Allt är inte dyrt hos dom, vissa saker är förvånandsvärt billiga. Mvh Johan |
|
|
Man blir ofta förvånad att priserna på BMW inte alls är så höga som man kan tänka sig. Länk |
|
ant |
Annars kan närmaste industrigrossist hjälpa dig med o-ringar. Billigt och minst lika bra som BMW-orginal. ========== Min bil:Länk |
|
Hmmm... Får väl kolla in BMW då. ANT>> Är du säker på det?? Jag var hos Swerull (som säljer alla möjliga lager och packningar till industrin) och killen jag pratade med ville inte sälja deras o-ringar till mig. Hans argument var att han inte kunde garantera att de klarade bensin och hög värme... Dock hyfsade priser, 2kr styck. "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
|
Jag letade också runt, när jag var på jakt efter o-ringar. Men det slutade med att jag fick köpta på BMW. Alla sa att o-ringar till spridare är av mycket hög kvalitet? därför är dom så dyra. Vet ej om det stämmer, men tråkigt om dom börjar läcka efter bara några veckor.. Kan ju vara värt att prova iofs... |
|
ant |
Jens Ek: Jo ganska säker. Det finns ju naturligtvis olika kvaliteter på olika o-ringar. Men en välsorterad grossist bör kunna frambringa det du söker. Fast och andra sidan så är dom inte dyra på BMW så det kan ju kanske vara värt att vänta den tid det tar för dom att ta hem dom. ========== Min bil:Länk |
|
32:-/styck. Nu blir det ingen bärs i helgen. "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.