|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min 518i E28. Den går ojämnt och dåligt när det är regnigt/slaskigt men problemet försvinner när den kommit upp i rätt temp och varit där ett tag. Är det någon fukt som tränger in någonstans? Bytte fördelarlock (Det gamla var sprucket) men problemet kvarstår. Ved kan det vara för fel? Den kan även bli varm och kokar nästan vid kö-körning. Dax för byte av termostaten? Tacksam för hjälp! //David | |
|
Jag hade liknande problem med min 518 -88 men den blev inte bättre fast den kommit upp i temp. Men efter byte av tändkablar/fördelarlock/rotor så gick den utan problem. Har även problem som du säger med att den blir varm när den står stilla, jag har funderingar på om det är fläktkopplingen för termostaten är ny. Sen blir hela kylaren varm och den borde (av vad jag hört) vara kallare nertill än upptill om det funkar som det ska. |
|
|
Tack för hjälpen! Ska testa att byta övriga delar (rotor mm.) samt fläktkoppling. Hoppas det hjälper! //David |
|
rsarits |
Ojämn gång vid fuktigt väder är nästan med garanti tändkablarna, vad gäller värmen så är det fläktkopplingen. Om du byter själv, så tänk på att fläktkopplingens mutter är vänstergängad. |
|
Tack rsarits. Ska byta kablarna oxå. Batteriet la av nu i helgen... Det börjar bli dyrt... :-) //David |
|
|
Värmeproblemet på min 518i 82:a löste jag genom att sätta in en elfläkt från en SAAB och termokontakten i ett t-rör som jag monterade på en slang... funkar kanonbra! Ger även mer HK! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.