AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
481

Oljud från avgassystem, bakaxel 523ia 96

bm
26
bmw745
745 IA Highline -87 318IA -01
Jag har problem med ett "morrande" ljud som dyker upp vid olika varvtal för att sedan försvinna om man gasar lite.
Har haft bilen inne på Bmw verkstad 5 ggr, först lokaliserades felet till att ljuddämparen var orsaken, denna bytades, ljudet kom tillbaka. Sedan bytades bussningar ut, ljudet tillbaka.
Sista 2 ggr har dom påstått att det är åtgärdat men det verkar som dom inte vet vad som ligger bakom.
Bilen har europagaranti som gäller juni ut, bilen köptes 1 år sedan på auk bmw firma, har haft detta problem i snart 8 månader.
Har någon haft liknande problem och vad var orsaken.
Ljudet kommer från bakaxel, avgassystem nånstans, jävligt irriterande.
Bilen är en importerad 523 IA 1996 som gått 20 000 mil, en tidigare ägare som tog in bilen som 6 mån gammal, alla service utförda på bmw verkstad.
Bmw vänner påstår att det är slutväxel nånting som är kass, eller nåt.
Tacksam för hjälp
Bmw hälsningar
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Hände mig också precis det du berättar, och så när jag så en natt körde genom danmark för att ta mig till göteborg rasade katten. så jag låg och körde i 40 km i timmen och i mångaaaaaaa extra timmar. då hade jag kört runt 20.000 mil med bilen

10.000 extra.

Altså jag gjorde samma åtgärder som du och bmw kunde inte hjälpa. och den brummade mellan 1800-2000 varv.

se till att de byter katalysatorn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.