AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
509

E32 Taxi, tro det eller ej!

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Tyvärr så finns det:

Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
uscchh... den såg lite skabbig ut :)

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Hittade en nästan ny 730d också:

Länk
Så gott som ny, bara 26.000 mil...:)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det går (eller gick) en E38 som taxi i Ystad. Nice åktur hem från krogen!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

chrille70
Undrar varför nästan alla tyska taxibilar är så där vedervärdigt gul-beiga...? Har själv sett ett antal gamla E34-taxi, 525tds, 524td m fl, på mobile-de. Alla i den färgen och med mattsvarta stötfångare. De hade väl iaf kunnat vara vita eller silver?

Det finns t o m E39:or i den där hemska färgen. Det kan inte vara så lätt för taxibolagen att bli av med de där bilarna!?

En äckligt gulbeige E39 taxi:

Länk

Mvh Chrille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tror att det är just för att man ska veta att det är en taxibil. Plus att det blir lite svårare för fifflarna att sälja en sådan bil, t.o.m. till en "dum svensk" :o)
Det var lag att alla taxibilar skulle vara ljusgul-beige togs bort i våras, men man kunde välja vilken färg som helst och därefter lägga på taxibeigefilm över lacken som ett alternativ vilket var väldigt vanligt på slutet.

Det där med film praktiserade lokala radarpoliser i Tyskland en månad var bilen röd nästa grön O.S.V mycket effektivt.

E34orna med svarta stötfångare ingick i snikpaketet för polisen, brandkåren och taxi onödigt att betala extra för sånt.

Mvh Stephan
Såg en rolig sak igår, jag vet inte om ni minns att Jaguar körde med en reklam typ "En jaguar ser du aldrig som taxi" som då skullle vara en känga till Mercedes misstänker jag.

Nu gäller inte den längre då en jagga modell sprillnas ny rullar på ett taxiföretagi Malmö

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Stephan: Intressant tackar för uppdateringen. Nu är det fritt fram för dumsnåla svenskar att bli lurade av skruvade taxibilar igen :o)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
I Karlstad så åker det runt en E38 taxi, jag tror att det är en 730 dA diesel.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.