AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
439

Mer hästar?

Wi
3
Wingman
328Ci -00 E46
Finns det någon som vet några enkla trix så man får lite extra knuff, chip, byta avgassystem eller liknande??

Wingman
Till din motor eller någon annan bmw motor, Svar Nej.
ett alternativ finns på www.esstuning.com de är inte billigt, men de är effektivt. titta gärna på askens 540 som fått Norsk massage från Ess.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Wingman: Det är klart att du kan få några hk till på din motor...men många blir det inte. Visst spelar "rätt" sportsystem+filter med ett mappning en stor roll!!

Tror inte att 25-30 hk är svåra att få så.

Att däremot sätta in kompressor, är i mitt tycke helt dumt på en sådan bil. Titta bara vilka problem dom får med att sälja bilarna sedan.
Hellre säljer jag din bil, och tar dom pengar som ESS tar för massage (som wendtan så fint uttryckte) och köper mig en snabbare bil, som är det original.
25-30 hk får man inte ut ur en sugmotor på bara chip,filter och sportsystem + mappning som du sa....

Länk E30 körmaskinen nr.1
Gemini__
LazerEye: Det kan man visst det. ;-) Iaf enl. effektkurvorna, före resp. efter mappning, jag har till min bil. Helt original förutom mappning.

//Tompa
Lazereye: har du testat? Testa så får du se...
I så fall måste de va lättare att trimma dom nya sexorna....
En polare till mig har en likadan bil som mig,han har ferrita 3" system,öppet filter och trimchip...och ger absolut inga 25-30hk...skulle va om mappningen skulle ge hjälpa en massa

Gemini__
ja, möjligheten finns att så är fallet. Iom att min bil enbart är mappad...

Ha´re gött!

//Tompa
Lazereye: har oxå märkt av, från vänners bilar då...att mappningen är ett måste vid dessa mods.

Det är liksom den slutgiltiga touchen....
hellonasty
Vad kostar en mappning?

hur kan de hjälpa så mycket med mappning igentligen? är väl bara mjukvaran man ändrar!?

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
En mappning går väl på c:a 10 000 kr

Har du råd att inte köra Tyskt?
Länk
X-
375
X-ray
325i -87
vad man på en mappning ? eller ska jag söka på det kanske ? :)

"Am Der Necht Der Dam Gebissen"
kortfattat är mappning en anpassning av motorelektroniken till en viss motor...finns mer exakta svar om du söker inlägg!
Sen tycker ja 10.000:- för en mappning låter dyrt...snarare 6000-7000:-

Wi
3
Wingman
328Ci -00 E46
Tackar för tipsen, börjar väl med att kolla upp mappningen så får vi se vart det slutar....

//J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.