|
|
|
|---|---|
|
Tips innan jag börjar gräva tas tacksamt emot. Vindrutespolaren funkar ej på min 728 -96. Har kollat säkringen, (att det finns vatten naturligtvis). När man aktiverar spolningen med spaken vid ratten är pumpen tyst. Har någon råkat ut för samma problem? Eller är det bara att riva och byta pumpen? | |
|
Har haft samma problem i en Vokswagen Golf, motorn var död så vi fick byta själva motorn En gång BMW,Alltid BMW |
|
|
Kolla säkringar+ sladdar som går till pumpen och till sist om allt verkar ok och det ändå inte fungerar så är motorn till pumpen död En gång BMW,Alltid BMW |
|
| har samma problem med min, trycker man in intensivrengoraren, daremot sa fungerar det. | |
|
Det är nog spolarpumpen som har gått sönder. Det är vanligt att den går sönder. När det kommer in vatten i den så ärgar den sönder inifrån. MVH Daniel ~~~~~~~~~~~~~~ Länk |
|
|
Troligen är det avbrott i kretsen någonstans. Jag föreslår att du skaffar en Multimeter, kontaktsprej och en polare. Sen lossar du på kontakten till pumpmotorn nere vid spolartanken. Börja med att ohm mäta motorn för att konstatera om det är avbrott i den eller kortis.Om motorn är hel. Mät om du får 12V i kontakten när polaren drar i spaken. Om ingen spänning kommer, på med lite kontaktsprej och mät igen. Om ingen spänning finns mät från ett stift åt gången mot chassijord. Får du spänning då är det avbott i återgången (den Tråd utan spänning. Men om spänning inte finns sök dig bakåt i kretsen. Lycka till 12-Pack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.