|
|
|
|---|---|
| har oljud i kupen det låter som vägljud män tror ej att det är det inte häller däcken män jag vet ej 245x40x18 det liksom brummar det låter mer ju fortare jag kör, när jag stänger av och rullar så låter det fortfarande Är det någon som kan ha en aning så skriv inlägg Tack................. (bilen en 540 tour 97) | |
mange540 |
Har för mig att detta varit uppe förut, då tror jag att boven var gummifästet till domkraften under sparklådan som fattades vilket resulterade i ett vinande resonansljud. Annars kanske bakhjulslagrena har gjort sitt, brukar "brumma och vina". Kanske kan vara ngt??!! |
| det låter som om det kommer fram i från, det har blivit värre å värre | |
| Det kanske kan vara bakaxeln... den var kass på en gammal fård vi hade å de hördes inte var det kom ifrån... | |
|
Det låter ju absolut som om det skulle vara ett hjullager. Prova att svänga lite lätt fram och tillbaka i måttlig hastighet, ändrar ljudet karaktär? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag trodde jag hade begynnande lagerfel också i höstas, men när de dubbfria v-däcken låg på var det knäpptyst. Nu kan jag med säkerhet konstatera att sommardäcken (Fulda Carat Extremo 235/45/17) har blivit tämligen högljudda efter ett par års körning. Nån som kan trolla bort detta irritationsmoment?? FP |
|
| Samma här, efter ca 1000 mils/1 års körning med mina bak monterade Bridgestone Potenza 265/35/18 tycker jag att "väg"/däcksljudet har ökat något. Det kan ju vara så att (o)ljudet ökar efter xxx mils slitage. Men? Är det någon som har någon erfarenhet av att någon bussning, länkarm eller liknande tar slut efter en tids körning (min har gått dryga 15 000 mil) med ökat vägljud som följd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.