|
|
|
|---|---|
|
Har provat några olika vaxer, sist var det "hagmans", super lätt att lägga på, men inte långlivad. Kör 740 E32:a 92 svartmetallic, när jag ändå fixar tänkte jag köra någon lackrengöring också, så finns det tips på det också...varmt välkommet. BMW-vår! TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(byter kam) +11 R.I.P. | |
| tja jag använder Autosmart´s vax and polish lätt att lägga på och kan användas med polermaskin, sitter bra | |
|
jag kollade själv runt igår. det finns en del tester gjorda i bilsport(polish och vaxer (viss skillnad man skall vara uppmärksam på)). dessutom förklaras konstiga ord och att "allt ändå är blandningar av olika kemikalier jag sökte på "auto glym test" på google.com därifrån fanns en länk till bilsport och där en länk "nyheter" som i ord redovisar det senaste testen i bilsport, där Sonax Flytande Hårdvax vann(-99), vann även -89 och blev 3:a/4:a -96. innan allt det där hade jag köpt auto glym superpolish på mikro, och en billig poleringsmaskin. auto glym är dock lite mer svårpolerat (enl bilsport)men det kvittar om man har maskin, så jag blev inte så ledsen för den var en av få som hade toppbetyg på glans i testet(-96) och ganska lite kritning för att vara en polish. Sonax hårdvax hade jag redan i bilen, och det var samma där i topp på glans, och hållbarhet! jag har också metallic, en E34, som smutsen/dammet fastnar på 1 dag efter tvätt!! därav mitt intresse. planen är att prova på fredag om det är fint väder.. "I'll be back!", som Arnie säger |
|
|
Tackar, jag gör en attack nästa helg, Sonax hårdvax, verkar man kunna lita på. Hasse (min 740:a) ska ta med mig till Umeå, så det blir några BMW-mil....mysigt, jag bor i Vallentuna/Sthlm så cirka 130 mil blir det...kan inte bli bättre, få köra V8, subvetionerat. TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(byter kam) +11 R.I.P. |
|
|
Hej, Prova maguires vax, svinbra. Köp hos the polishman i upplands väsby. /Marcus |
|
|
Jag tycker Sonax flytande hårdvax är f-bannat bra, lätt att jobba med och tillräckligt hållbart! mvh /B |
|
|
Mr.Cap är det som gäller om man vill ha ett riktigt bra resultat, men då får man vara beredd att betala också. |
|
|
Borde man inte kunna få tag på det vax och polish som rekonditionerare använder på något sätt? -ridern_ |
|
David L |
Ett tips om du vill ha tag på de grejor som proffsen använder kan vara att kolla hos tex Autoexperten. David |
|
Ett tips kan vara att lämna in bilen för en vanlig polering/vaxning hos något proffs. Därefter kan man använda sig av vanligt enkelt flytande vax med en viss poleringseffekt. T.ex. Preems flytande. Detta lägger man på ca: 4-6 ggr per år (ca: 1-2 timmars arbete varje gång) och finishen håller sig mycket bra. Jag är själv gammal bilrekare så jag har en viss erfarenhet av detta. Ni kan själv titta på min bil här på BMW-Power så kan ni se att finishen inte är helt fel: Länk Att lägga ut stora summor pengar på lackförseglingar anser jag bara är slöseri. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.