|
|
|
|---|---|
|
Som topicen lyder... Vem monterar coilovers i Göteborg. Gärna till humana priser! Mvh, Sebastian | |
|
Hej Kolla det med mh styling 031-40 55 22.Humana priser har de inte. Dime M |
|
|
Hej Sebastian Har presis mailat dig angående detta med montering. Mvh Ace Eca Cea ______________________________ **Tack gode gud för MBE 970 styrenhet, Verdi stakar,Wössner smidda kolvar, Lysholm kompressor 2300 och NX 2 steg gas system Amen!** |
|
|
MH Styling ville ju ha 2.500kr för montering av fjädrar så jag antar att priset är strået vassare på coilovers... Eca: Jag har mailat dig tillbaka ;) |
|
|
Ahh, finns det ingen som vet någon som kan montera dessa???? Blir galen snart, de börjar ju damma igen i min hall... |
|
|
Är det en riktig coiloversatts? I vilket fall som helst, så kan vilken bil mek...hemma pulare montera dit dina stötdämpare och fjädrar, men därimot kanske dom får problem med att väga in bilen. |
|
|
Ingen? Monterar alla själv eller? Hade gärna gjort det med har naturens lagar emot mig... Någon måste ju veta?!??!?!? |
|
|
Men har du ringt verkstäderna? Bayrische Wölkes Joakim i Partille Lager i Frölunda/Askim Länk |
|
| De brukar vilja ha så jäkla mycket pengar för att installera det bara... Stylingkompaniet ville ha 1.500kr, men de har semester. Får ringa runt lite... | |
| Pelle Persson: Vad menar du med "väga in bilen"? | |
| Vad menas med "väga in bilen"??? | |
|
Länk Länk Här är 2st svenska länkar den ena innehåller ett rent beräkninsprogram för justering av cornerweight. Gör annars ett sök på cornerweight så hittar du en heldel info hur man ska göra....sist jag gjorde det..så blev det sisådär..så jag ska inte komma med en massa råd. ;-) Att väga in bilen är just det som är poängen med att ha coiloverdämpare dvs med justerbar lös undre fjäderskål (inte som vissa tror att man ska kunna få bilen lägre) och att kunna justera vikten mellan hjulen...så mycket man bara kan. |
|
| Ahh, tack för det! | |
|
Hoppas att det hjälpte lite ;-) katastrof att ingen kan svara på detta!!!!! Ännu värre är att jag inte har 100% koll på detta :-( |
|
|
du kan gott lägga några tusen på bilen du har ju haft råd att köpa den eller ...:-) Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Hehe, såg inte vad för bil det var... Du har 750,000 till en ny bil men inte 2500 till monteringsjobb? Med en sån bil skall du inte göra ngt själv ej heller gå till stylingfirmor endast BMW annars förlorar du alla garantier! mvh Anders Länk |
|
|
Betvivlar att bmw verkstad samt styling firmor kan justera cornerweight. Samt om man har ett justerbart chassi så "måste" man lära sig att justera det...annars så har man ingen nytta av det. Släpper inte garantierna, så fort man monterar på något som inte kommer från bmw ändå? |
|
|
Flayer & kilen: Den som spar har råd med M3 ;) Sedan så ville jag ha dom monterade nu! Och det kunde ingen, men den skall in till MH den 12:e... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.