|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag funderar ev på att skaffa en e36 cab, Något speciellt jag bör tänka på, Typ vanliga fel osv. Vad betalar ni försäkring ungefär? | |
|
Standardfel på E36 är spindelleder enl bilprovningen och jag har bytt mina förra året på min 94:a. Fönsterhissar, sidorutorna ska ju upp och ner när man stänger/öppnar dörrarna. Försäkring hittade jag billigast hos DIAL (BMWs märkesförsäkring) på min 325i cabrio -94, betalar 4900 helår helförs men då har bilen larm, startspärr, märkta rutor och bilen bor i eget garage och inga förare under 25 (motorförs får jag ej då bilen rulalt >8000 mil och dessutom är importerad). Jag bor på landsorten= Karlskrona. Men ring runt till försäkringsbolagen, jag har bytt bolag för att spara 1500 kr då mitt förra bolag höjde (hade IF tidigare som dessutom äger DIAL så villkoren var identiska- märkligt att samma koncern har två så olika pris). Dyraste pris jag fick från annat bolag var 13000 - nej tack! /Patrik, 325i cabrio -94, BMWCS 4096 |
|
|
Säger precis som ovanstående. Spindelleder. Så den inte läcker in vatten (det gjorde min, glömde kolla detta). Om den är importerad så kan den ju vara krockad, kolla noga.. Använd en magnet + en bit trasa å kolla så den inte är rostlagad med spackel eller liknande.. Annars så är nog ditt sunda förnuft det bästa... följ ditt hjärta. Jag betalar ca 5800:-/år i helförs. på min. den står på morsan, flerbilsgarage, 50000 inv. i staden + att jag bor i ett såkallat "högrisk område" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.