AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
469

Köp av M5 Touring -92?

Hej alla på BMW-Power,

jag har en fråga som möjligt nyblivande BMW-ägare.

Har provkört en fin M5 touring -92b 3,8l, tyckte att den var fin. Hade lite "rassel" i koppling alt växellåda. Annars mycket gott skick.
Vad står en sådan bil i, ca 17500 mil??

Mvh//Chad
kolla på bytbil.se där finns en del m5t

Länk
Jag skulle tro att den står i ca 120 000 kr.
Tack för svaren. Tror att jag har fått ett bra pris då.
Jag säger "OM" man vill sätta drag på bilen, hur mycket får man dra med en då, med B-kort samt BE-kort?
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
vilken M5touring är det ? BL01???
det är mycket möjligt att jag har lite historia på bilen,
OBS! i regel får du vad u betalar för, en billig bil med många brister kan står dig dyrt, det är dyrt att fixa en M5touring från brister till bra skick !! var beredd på det eller köp en annan bil !
kom ihåg, en utbytesmotor kostar mer än vad hela bilen är värd,
bra bilar är klart undervärderade, det är köparen's marknad -

M5touring register
Hej Chaden!

Kolla milen noga... Importerade bilar är ofta skruvade. -Inte alla, men många. Ta en lokal biltidning i Tyskland, gå till annonserna och du får se "Tachoinstellung" d.v.s. inställning av mil. Kostar ca 50euro för bilar med digital mätare.

Rassel vid 17.500mil? -Min har gått 21.500, växellådan är så när på orörd som bytt olja och är ljudlös. 17.500mil är inte så mycket. Man kan köra det på 3-4år. Vore konstigt om en växellåda med rätt service började rassla inom 4år?

-We can't stay here, this is bad country!
Betalade 140 för min 1994 12400 mil i superskick. Men det tog det ett tag att hitta en fin. Det är mkt som kan gå fel på de här bilarna och man skall vara försiktig vid köp. Som framgår så fixas det en hel del med milen och utan komplett service historik och verifierade mil så skulle jag ávstå om inte priset var mkt bra.
Hej,

ska se om jag kan få lite mer info om bilen. Verkar vara en trevlig bil. Problemet kan bli att ha körkortet kvar ;)

Mvh Chaden, sugen på BMW
Du ska prata med en kille som heter Karl Marks.... han ärdet som har M5 touring regstret här i sverige... han har även kontakt med den tyska kille som har registret i tyskland. karl.marks@telia.com detta är hans mail... hälsa från mig Stefan Ragnarsson i BMW klubben.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.