|
|
|
|---|---|
|
Jag försöker byta mina fälgar mot M5 orginal fälgar och sen lägga lite i mellan.. Hur mycket tror ni att det är rimligt att jag ska lägga i mellan om jag har BMWs orginal KryssEker Splitt 18 tum? Vad kan dessa kosta? Dom va på bilen när jag köpte dom så jag vet inte riktigt.. På fälgarna sitter DUNLOP som inte alls gått långt. Bak 265/35 ZR18 Fram 235/40 ZR18 På själva fälgarna står detta: Fram: BMW - 8J x 18 - IS 20 - RS 744 Bak: BMW - 9J x 18 - IS 24 - RS 745 Bild på fälgarna: Länk - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk | |
| på 7er.com kostar dem helt nya med continental däck 4 st.3737 eur. | |
|
Dom är väl värda kring 10 tkr. Kanske ngn tusenlapp extra om du verkligen hittar ngn som är intresserad av just sådana fälgar. Många väljer att köpa lite mer "exklusiva" fälgar i den tummen...om du förstår mig rätt!? |
|
|
hehe.. jag som får komentarer av typ var enda som ser bilen inc. bmw ägare "Fan va fina fälgar du har? Dom ser JÄÄÄÄVLIGT dyra ut! Byta? haha.. och senast va det det en med BBS Challanger 19 som frågade =) Så jag trodde att dessa va en av dom mer "ekslusiva" Ps. ursäkta stavning.. super.. om du frstår mig rätt =) - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Bass: Jag menar inte att dom inte är fina, fräcka, dyra eller exklusiva, utan att idag kan du får t ex nyare Hartge, Alpina eller andra märken...i samma tum med bra däck. Allt från 10-15.000,- Givetvis begär en del över 15.000,- också, men om dom nu lyckas få så bra betalt, är en helt annan sak. Min teori: Du köper fälgar i butiken, summa 25.000,- (låt oss säga inkl. däck) Du ska sälja. = får igen ca 40-50% av pengarna. Jag är kanske helt fel ute, men det är min erfarenhet. Men du ska givetvis begära det du anser att du kan få, och inte vad du tycker dom är värda. Men 12.000 då?? ;) |
|
|
Bass .. Varför byta ?? du har bland dom snyggaste fälgar man kan ha .. Roadkill .. Fäll ner P..n och landa ... du är ju riktigt ute och cycklar .... Du letar ju efter en M3 .. hur går det ?? Hoppas att du inte gör en Montoya .. d.v.s bara snackar men aldrig levererar .. |
|
|
Driver35: Med tanke på att man kan köpa M3 E46 18" med däck, som endast gått >50 mil, för 14.800,- så har jag svårt att tro att Bass skulle få så mkt mer...?!? Inte likadan fälg, ja vet, men M3/M5 fälgar är mer eftertraktade. Vad är dom värda då driver35? 25.000,- ? :) Jag kanske är ute o cyklar, men forumet är till för allas åsikter...?! Nästan alla iaf.. Jo jag letar, men tror inte att bilköpet går igenom förrän i aug. Jag ska ner till italien om 1 ½ vecka, men på vägen ner så ska jag ner och titta på några objekt i tyskland. Hittar jag ngt som passar mig, så lägger jag handpenning och tar den när jag kommit hem. Så om jag snackar eller ej, får du själv sitta och spekulera i...om du finner det intressant. Ta gärna Montoyas plats, och fixa bättre placering om du kan...kanske med 525:an...:) |
|
|
En ganska bra grundregel avseende begagnade fälgar/däck och deras värde, är att de är värda ca 50 % av nypriset om de är i nyskick! Har de skavanker eller tecken på slitage rasar priset raskt... Halvslitna däck har i princip inget större marknadsvärde alls.... Att det sedan finns folk som tror att deras fälgar är värda lika mycket som hos handlarna och därför sätter ut fantasipriser i annonser är en annan sak.... Det finns säkert undantag från ovanstående och man kan säkert hitta enstaka personer som har lyckats sälja fälgar till överpriser. Vill man inte vänta extremt länge på att sälja fälgar/däck är det nog ändå till att sätta ett försäljningspris i närheten av det jag skrev! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.