|
|
|
|---|---|
|
Mina bromsar har slutat ta som dom ska och broms varningslampan lyser när jag bromsar (inte bromskloss förslitningslampan utan den röda) det finns bromsvätska i bilen och när bilen e avstängd är pedalen stum även om man pumpar flera gånger... däremot så gör pedalden i botten efter 10 sek bromsande när bilen är påslagen.. hur man än stampar på bromsen låser sig inte hjulen om man kör på asfalt vad är fel? broms servon? men då borde väl lampan lysa hela tiden när bilen e igång? | |
| Lyfter | |
|
kolla bromsbomben....... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Ok Hur ser man om "bomben" är trasig? är det bara att plocka dän den o sätta dit den igen eller måste man lufta hela systemet då? jag e as kass på bromsar... kanske märks :) krävs för tillfället att man tar i utav FAAAAN för att göra en någelunda snabb inbromsning |
|
|
Låter onekligen som om bomben är kass. Gör inte mitt misstag och försök med begagnade "bomber". Jag provade 6(sex!) olika innan jag köpte en ny. Jag blev idiotförklarad av alla som var övertygade om att det inte var det som var fel. när man bytt så många gånger. ALLA begagnade bomber är kassa!! Europadelar har bomben för en tusenlapp. Beställningsnummer 34 33 1162 054. Bomben är enkel att byta. Plocka loss hela ventilhuset(ovanför bomben med 4 rör med nipplar på), lyft ur och skruva av bomben. Ett rykte sade att man kunde känna ner i bomben om den var hel, men på alla jag kände på inklusive den nya, kändes det likadant. Skruva på den nya och fyll på servovätska i behållaren framför bomben. kör runt motorn, bromsa och vrid på ratten lite och fyll därefter på igen. Klart! Lycka till |
|
|
Exakt samma symptom som jag hade på min 528. Bytte bomben och det funkade kanon. Köp en NY bomb för allt i världen! Jag köpte min på Bildelsimporten (Länk för 850:- /joh |
|
|
Ok... får väl köpa en bomb En fråga bara Blev era broms pedaler också tröga Min broms pedal är trög som SATAN även när bilen är i gång |
|
| Jag upplevde en fördröjning i servoverkan(stum pedal & nästan ingen broms för att sedan komma med full kraft efter en liten stund) vilket kanske är logiskt då bomben är en bromstrycksakumulator. /joh | |
|
Bingo men fördröjningen e tydligast i låg fart i högre fart funkar det bättre Jag funderar på att koppla förbi bomben Borde väl gå...? den e juh bara ett autobahn reserv system som andra bilar saknar |
|
| Det är inget "reservsystem", utan endast ett annat sätt att hjälpa bromsarna (tryck i stället för vacum). Om du kopplar förbi bomben kommer du att få VÄLDIGT tröga bromsar. Sluta fundera och köp en ny bomb! Alternativet är inte aktuellt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.