|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som har lackat takspoiler i bilensfärg? jag har länge undrat om det vore snyggt. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
OK, i brist på svar utgår jag ifrån att ingen har gjort det. så jag ändrar på frågan: har ni nån åsikt om det skulle bli snyggt att lacka det i bilens färg? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag har också funderat i de banorna men kommit fram till att jag inte tror att det blir så snyggt. Har dock aldrig sett någon som gjort detta! /Henrik |
|
|
Det blir snyggt! Jag har sett massor av Z3 Coupé som har gjort detta! Sök på roadfly så finns det nog en hel del bilder på detta... /Per |
|
|
Min titanium silver M coupé har takspoilern lackad i bilens färg. Taklinjerna blir mer harmoniska och taket ser inte ut att ta slut så fort som det gör när den är svart. I profil får taket även en liten "näbb" som ger bilen lite sportigare intryck men utan att förstöra intrycket av originalbil. Kan starkt rekommenderas, men vilket färg har du på bilen? Om några veckor är jag hemma igen och kan ladda upp bilder på bilen. Bland annat bredvid en silver M3:a (02) och en silver 360 spider vilka båda står i garaget. Sen blir det en hel del bilder med coupén över St. Bernhard- passet och här i italien också.. |
|
|
hmmm, det såg rätt bra ut på den röda Länk Men jag gillade den längre varainten på tak spoler som synns här: Länk nån som vet vad är det för fabrikat på det? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Mbolo! låter bra. maila gärna bild om du har, jag har oxå silver. St bernard passet måste ju vara den mest vakra och spännande väg man kan ta. Både roligt att köra med motrstark bil och vackar vyeer. enjoy! P.s. Sist jag åkte där så hade jag en hyrd Ford Fikus och då kändes det att det fattades et par hästar under huven... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3 4 ever: skall bli verkligt kul och jag lovar ta några extra kurvor för er andra coupe entusiaster där hemma med :) Kommer fota en hel del misstänker jag, men eftersom jag inte har digitalkamera kommer det ta ett tag att lägga upp tror jag. Skall fixa det så fort jag kan däremot.. |
|
| Det var en artikel i nåt nummer av Total BMW som handlade om en silver färgade M Coupe, modifierad av Harhge. Den hade annan huv med gälar, Z8 ratt ny inredning 19" mm. De hade oxå lackat takspoilern. Visst blev taket längre men blev linjerna mer harmoniska? Det är väl en fråga om tycke och smak men tycker man att en Audi avant har sportbilslinjer så är det väl bara att slå till och lacka spoilern. Personligen så tycker jag att svart taklucka & spoiler ger ett vissuellt intryck av en Coupe kaross, på grund av att taket blir litet och fram och bakrutan blir mer lutande, medans ett långt tak för tankarna till en kombi kaross som avanten. Men smaken är ju... | |
|
Anders: Tycker det skiljer ganska mycket på en audi avant och MC:n i linjerna, och kan inte säga att någonting påminner om taklinjerna dem emellan. Taket på MC:n ser alltså inte längre ut, utan linjerna som sträcker från framrutan och ner över bakrutan blir mer harmoniska. Takspoilern smälter in mer och framförallt 3:e bromsljuset blir mer integrerat i karossen. Framförallt vyn snett bakifrån tycker jag ser bra ut där takets lutning och rundning framhävs precis som vi båda verkar tycka är viktigt på Coupén. Misstänker att Hartge coupen såg en smula förvrängd ut, men i min åsikt så förblir proportionerna oförändrade om man bara gör en sådan varsam förändring. Skall posta bilder snart så får du avgöra själv. Fin bil förresten ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
Mr Hamann |
Det finns en grym vinge till M-Coupén på Länk |
|
hmmm, jag får inte up den länken... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Mbolo: Det var inte så allvarligt menat. Var lite provocerande bara. Men allvarligt talat så var jag inne på att lacka om min oxå. Men när jag såg H:n i Total BMW så backade jag. På bilderna så dras taklinjen ner. Och bakrutan får en brantare lutning (det var det jag menade påminnde om en avant.) Men det kan vara att 19" ändrar linjerna. Har oxå varit inne på att fixa någon vinge (den suger ju upp allt damm & pollen. 0ch lägger det på bakrutan i dagsläget) men hur man än gör så blir den fulare, än orginal.. Speciellt när den är silverfärgad. Kul att det finns fler som har rätt modell & färg.. ;-) Z MMM Coupe |
|
|
Silver är klasiskt...eller? En tanke jag lekte med var att lacka taket i svart metallic så att soltaket smälter optiskt med resten av taket. Jag hade en Fiat Bertone 1/9 på 80-tio talet. Den hade en targa tak i plast. Jag slipade plasten och lackade den i svart metallic. Det lirade så bra med bilens silverfärg. Om jag gör det så har jag också en tanke för takspoilern. Den har en liten kant. Den skulle jag då lacka i bilens färg eller lägga på kromfilm. Som sagt, så har jag bara lekt med tanken. Men vore kul att få bilen pfotoshopad först för att veta om det blir snyggt. Det jag är alltid rädd för är att det blir vulgo om det blir för mycket.... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Anders: tänkte väl att någon med annars så god bilsmak inte skulle kunna dra en parallell till en avant.. phew.. Håller med dig med det där med vingar. Har nog inte sett någon jag gillat som accentuerat originaldesignen på bilen, snarare bara förvrängt den. Är förvånad att så många ändrar originalutseendet på sina coupéer. 19" måste onekligen skapa uppmärksamhet men personligen gillar jag original M-fälgarna väldigt bra.. Z3 4 ever: Hade gärna hjälp dig med photoshopjobbet, men för tillfället har jag problem med min dator (mac verkar inte gilla italiensk värme). Kan alltid göras senare när jag kommer hem däremot.. Ville själv inte ha takluckan eftersom jag tyckte att bilens linjer framstod bättre utan den svarta luckan om man hade silver, och hade tur att hitta min precis som jag ville ha den. Kan bli originellt men en förutsättning är att det görs väldigt väl. Annars hade jag gärna skaffat mig en M coupé "targa modell" såsom nya 911:an har, om det fanns. Ett helt glastak på vår bil hade varit rätt häftigt.. |
|
|
Z3c 4 ever, maila mig en bra bild, helst högupplöst så skall jag lacka taket åt dig. Det låter som det kan bli fräckt. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Fredrik, tack för erbjudandet!!!! Vi har en liten Z träff i Stockholm imorgon, tänkte ta lite bilder då. Mailar så for jag har fått kameran ikoplad i datorn på fredag morgon!! _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.