|
|
|
|---|---|
|
Har en 730-95 E-38 som jag tänkt sätta på vita klarglas! Ska man köpa dom från HOVA eller BMW??? För enligt BMW så är det kanske inte samma baklucka på 98 som 95??!! Är det nåt man behöver tänka på eller passar de rakt av???!!!! C.S | |
Bimmer7er |
Länk Köp från HOVA, billigare + snyggare glas, passar rakt av. /// Bimmer7er ______________ Länk |
|
jo det e samma!!!!! dom nya klarglas baklysena passar på -95. köp BMW ung. samma pris, garanti utan tjafs i två år (enl lag). o betydligt bättre kvalitet |
|
|
Vadå?? skiljer det i utseende mellan Hova och BMW??? C.S |
|
Bimmer7er |
Jag betällde först från BMW (med vita bakblinkers) men det var inte alls samma Chrystal-clear-glas som jag ville ha så jag köpte dem inte där. Jag beställde klarglasen via min bilmek. Perre, Bil&Motorteknik i Huddinge så jag fick vad jag ville ha :) /// Bimmer7er ______________ Länk |
Bimmer7er |
Bättre kvalitet på baklysena från BMW = Nix, det är det inte. /// Bimmer7er ______________ Länk |
| även BMW har 2 olika modeller!!! :) | |
|
Och vilka är det då som gäller från BMW själva ? 1. 63 21 8 387 637 / 638 Vit blinkers eller 2. 82 19 9 402 991 / 992 Vit blinkers ? Alternativ 1 finns endast under E38 2001/06 medan båda finns under E38 1998/10 om man kollar i ETK. Köper (helst) orginal om de utseende mässigt liknar dessa Länk Sen skall man ju inte utesluta att Hovas glas kommer från samma tillverkare som (kanske) är ULO Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Jag beställde bakglas med vita blinkers från BMW och blev besviken när jag skulle hämta dem då det inte var av den snyggare "Chrystal looken", så det blev inget köp där inte. Men det är möjligt att Alt.1 är av den "snyggare" typen. // Lazze Länk |
|
|
Någon som har köpt BMW orginal och kan verifiera att de är av samma typ som länken Länk ? Du kommer inte ihåg vilket art. nr. det var på de som du beställde Lazze ? Var de huvudtaget "kristall look" på dem ? Vet att den gamla modellen 94-98 hade vita blinkers som option, om det kan ha varit den modellen som du fick. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Klarglas finns på bmw, jag köpte mina där och dom är identiska med bilden, på mina hade det uppkommit små sprickor i fogen melllan insats/glas (knappt synligt) fick nya från BMW utan protest efter 11 mån 29 dagar. Sök inlägg om klarglas eller 01 optik. |
|
|
Tack för upplysningen POWERM. Jag har anv. sökfunktionen utan att hitta någon positiv att läsa om BMW's egna klarglas som är kopplat till ett art.nr. Du har möjligtvis inte ett art.nr. att delge mig från ditt ga: kvitto tex. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Sökte och hittade: dom där lysena är original, säljs av BMW i en "uppdaterings" sats nummer:82190006784 pris:2322:- + moms för ett kit (2st) Detta kit är kpl med lamphållare om jag inte minns fel, dom måste du byta också, då dom gamla ej passar. Jag skall kolla mina kvitton i kväll, men res dels killen tabbade sig när han beställde mina, han beställde inte satsen utan bara "lysena" så jag fick vänta 2 dar till på hållarna. |
|
|
Jag snackade med en kille på BMW-Solna i dag, och han påstod med säkerhet att det var 63 21 8 387 637 / 638 som var av "rätt typ" (finns i ETK under E38 2001/06-). Jag har ju rätt lamphållare på min 99:a, men de går väl antagligen inte att exkludera. Skall kolla ditt nummer mot ETK när jag kommer hem. Tack ivf. ! Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Kolla precis med ETK. Det nummer som du angav POWERM (82190006784) är den sk. monteringssatsen för bakljusen. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.