AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
579

Bränsletillförsel´s problem 325 Touring -89

Min fina 325 touring -89 startar inte. (hostar till lite -sen dör den, efter några försök hostar den inte ens). Pumpen hörs inte... Tändstiften är helt torra.
Det finns en kabel under baksätet. Den går att dela i ett vitt kontakt stycke, ingen spänning där dock.
Enligt tidigare ägare är pumpen redan bytt (han hade kvitto på det me).
Min fråga är vilket relä är till soppa-pumpen och vart sitter det?
Tyvärr är min bil en import och fattar nada av Belgiska....
Någon som haft liknande problem eller kanske har någon annan kvalificerad gissning om vad som kan vara fel!? Bränslefilter är nyligen bytt.
im
500
imix
325 IM-89
325 IX Touring-89
M3-96 coupe
325 I-87 cab
325 IA-93 cab
Z3 2.8-97 cab
120d-08
530d-10 Touring
320D-13 sedan
325i-05 coupe
740IAL-01
X5m 40d-13
735IAL-00
750IAL-01
530 I -94
2002-75
530D touring-15
730D-2009
Reläet sitter i säkringsboxen,jag vet inte på rak arm vilken,du får prova

Länk
Länk
Woodman
Bränslereäet till bränslepumpen sitter vid det vänstra stötdämparetornet...det är det mittre vita av de tre som sitter på rad.
Jag skulle preciserat mer om bränsle relät.

Alltså, att det sitter i säkringsdosan i motorrummet vid vänstra stötdämparfästet vet jag. Jag har dock inga vita relän. Det sitter tre st relä i rad (i bilens längd-riktning) varav det relät som är närmast torpedväggen är svart, de 2 som sitter framför är orange färgade.
Detta vita relä som du nämner, i vilket hål (fäste) sitter det?
Jag har testat att slå på tänningen för att hittat ett som inte klickar, men klickar ett så klickar det till i hela säkringshållaren LOL.
Känner att jag måste precisera ännu mer!

Det går två relärader mellan säkringsraderna. Där får det plats 4 st relä per rad. I min säkringsdosa sitter det 3 relän i den vänstra raden i rad och raden börjar från torpedväggen. I högra raden sitter 2 relä, även dessa 2 sitter i rad med början vid torpedväggen.

Woodman
Röda bränslerelän i en E30...? Hmmmm....det kanske är någon som istället satt dit extraljusreläer i tron att det skulle funka...?
Låter väldigt Mysko.
Tycker jag låter jätte bra!
Isf blir detta en lätt uppgift ju!!
Röda är dom inte klar orange färg har dom.
Bilen är importerad, men det borde väl kanske inte spela någon roll?!
Vilket är det som skulle vara vitt då?
Vänster raden, andra från torpedväggen?!
Woodman
Tror att du missat reläerna som jag menar för det 1:a Glöm säkringsboxeen stäng den när du kollat efter om säkring nr: 11 är hel (15A.)
Kolla nu precis intill det vänstra stötdäparefästet där sitter en svart plastkopp över reläerna (de syns ej) tryck in den lilla knappen på baksidan av plastboxen samt drag upp...se där ja.
Där har du det vita bränslereläet i mitten av de tre.
Men ojojojoj, nu känner jag mig hyfsat korkad alltså...

-Tusen tack Woodman!!!-

Jag sätter full fart nu!
Woodman
Om jag ej minns fel så sitter det ett identiskt vitt relä till vänster om det mittre (går till lambdan) skifta dem för att testa om pumpen hoppar igång, annars kan du ju också bygla....
Hehe, har ingen katalysator på min import :-D

Har varit ute och skruvat. Testade att starta när alla grejer "låg i delar". Då startade den. Plockade ihop gerejerna igen, då startade den och dog 2 sek senare!! LOL
Har plockat ut pumpen igen nu. Tror att kalbarna från kontaktstycket under baksätet ner till pumpen glappar, man kan se att den röda är "knäckt" hårt och det ser ut som den är helt av innanför höljet. Ligger på tork nu, fortsätter imorgon. Testade pumpen i handen, tidigare idag, mot ett bilbatteri och då gick den iaf.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.