AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
339

Nya femman: Ett plagiat!

Efter allt högtravande snack från BMW:s marknadsavdelning om "balanserad komposition", "flytande övergångar", "eleganta linjer" och "attraktiva ytor" har jag nu funnit inspirationskällan till BMW:s nya E60-modell. Föga smickrande är inte inspirationkällan något poetiskt eller djupt konstnärligt såsom "de fyra elementen i vacker symbios" eller något annat harmoniskt. Nej, inspirationkällan är ett sydkoreanskt väsen som ni, gott folk, kan betrakta i denna bifogade länk:

Länk

Notera speciellt bakljusen. Verkar inte som BMW:s design är så nydananande trots allt. "BMW följer inte utvecklingen, de leder den" Jaja... :-)

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bjoerck, nu har du sett fel,m det där är nya 1-serien sedan avsedd för kinamarknaden:)
Nya femman är elegant men den liksom E65 krävs att man ser´den i verkligheten ett par ggr för att den ska smälta in.
Asken
Asken: Kommer BMW göra som många andra tillverkare nu? Jag menar det är bara att smälla på några runda fina BMW-märken på KIA:n så är nya 1-serien klar. Ungefär som Vauxhall/Opel? :-)

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.