AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
401

Överväger att sälja min M3 1998, vad kan den vara värd?

Andra prioriteringar i livet får mig att överväga att sälja min pärla. En bostongrön M3 3.2 limo, skinn, klima, taklucka och ev. tokstereo (poineer p99, focal framsystem, maaudio bas med audisonförstärkare.) Bilen har rullat 13000 ärliga mil. Intagen i sverige 2000 med 4500 mil på mätaren, förra ägaren fick bilen stulen, och när den återfanns saknades endast lösa delar på bilen (mattor, vxlspaksknopp, servicebok). Fint skick och nyservad med ventiljustering. Jag har själv kört alla mil mellan 5500 och 13000. Mest långa landsvägsmil.

Vad kan den vara värd.
chrille70
Runt 200 000 kanske? Det verkar vara en riktigt fin bil, men att den saknar servicebok är väl kanske inte så bra. Personligen skulle jag aldrig köpa en bil utan dokumentation, speciellt inte en importbil som varit stulen (än om DET kanske inte var så "farligt" i det här fallet).

Det jag menar är absolut inte att du verkar oärlig, utan att bilen kan bli lite svårsåld. Folk har liksom en tendens att dra öronen åt sig då serviceboken saknas...

Mvh Chrille
Du kan säkert sälja den till någon för det priset chrille gav. Då värderar inte den köparen serviceboken speciellt högt. Jag skulle aldrig köpa en m3 utan dokumentation. Jag tror att många tänker som jag och därför får du nog sätta ett lite lägre pris än alla andra liknande bilar och invänta rätt köpare. Det kan nog ta sin lilla tid att hitta denna köpare.
200 låter högt för en sådan bil. Vet ej vad stereon är värd men tar vi bort den så tror ju jag att 160-170 är ett mer realistiskt intervall.

Sedan är det väl som med fälgar med en stereo, får man hälften av vad man lagt ner får man vara glad.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
När det gäller fälgar/däck ska man nog hoppa av lyka om man får ut hälften av vad man betalade.

Serviceboken borta är ett minus, men finns bara övrigt dokumentation i form av kvitton och pappar så är det inte SÅ farligt. Jag tror kanske runt 170-180k OM du har historik och filen i övrigt är fin. Samt att du kan hitta någon som vill ha sedanen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.