AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
426

Köpguide 5-serien i senaste Bilsport är rena skämtet

Kowalski
Köpte idag senaste Bilsport, det skulle ju vara BMW-special!

Man kan tycka vad man vill om formatet på tidskriften men ett reportage om nya femman samt en begguide till förra femman E39 lockade mig.
Tyvärr visade sig reportaget vara skrivet av en riktig BMW-analfabet. Det gav mig dock några skratt! Här kommer några axplock:

"...i mars 1996 debuterade den 4-cylindriga 520i".
Mig veterligen har 520 varit 6-cylindrig åtminstone sedan ABBA slutade :-)

"...två helt nya 6-cylindriga motorer debuterade i 523 och 528 med fyrventilsteknik och dubbel VANOS".
Dessa motorer var väl knappast nya då de funnits i över ett år i 3-serien. Dessutom fanns väl fyrventilsteknik redan på E34 och dubbel VANOS kom väl först på M3 i samband med 321hk-spisen?

I slutet skriver journalisten "...det är mycket svårt, för att inte säga omöjligt att hitta ens en fyrcylindrig 520 för 100 000 eller mindre" Där är jag dock benägen att hålla med honom till fullo!

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Din tråd liknar min lite som jag skrev förra fredagen ;)
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Länk
Kowalski
Sorry...som icke prenumerant får man dessvärre ta del av "nyheter" i efterhand :-)

Intet nytt under solen eller vad säger man?

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Läste Bilsports "köpguider" för 6-8 år sedan. Skulle man köpa till där avgivna priser kan man vara säker på att få en extra kyddad värdeminskning är min erfarenhet. Bättre att bilda sig en egen uppfattning anser jag.

/Simon
För svensksålda bilar stämmer prisuppgifterna ganska bra. Är man däremot beredd att köpa direktimporterat så är prisbilden annorlunda. De billigaste och med största sannolikhet oärliga bilarna går att få för strax under 100kkr.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
chrille70
Tur att jag fick Bilsport-prenumerationen i julklapp, annars hade jag sagt upp den på en gång efter detta! Skamlöst!

Mvh Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.