AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
380

Saker att göra när nycklen inte är i

Visa användare
216
what
E30 318is -90
Min bil är importerad dock så har jag inte gjort det själv. Det är en E30 och har eftermonterade blinkers tydligen så har de dragit kablar från nån annan stans änn orginal jag var på skroten och försökte fixa orginal blikers men såg då att man får skarva kablen men till saken har jag nycklen i handen så funkar färdriktnings blikersna till vänster och till höger också vindrutetorkaren funkar och spruta lite vatten på rutorna går också och radion måste man stänga av manuelt dvs strömmen bryts ej när man stänger av bilen tänkte om bilen var koplad på nått specielt sätt från batteriet hur kan man se om det är så? Jag skulle vilja återställa det så att strömen bryts det har hånt någon gång att man kommit åt vindrute torkar spaken när man lämnat bilen och för att komma tillbaka och upptäka det inte så kul att ha en BMW med de igång det är ju lite pinsamt :-)

tacksam för synpunkter

/what

Min Bil: Länk
Någonstans har man byglat så att radioläget (och vissa andra funktioner) är inkopplade även när nyckeln är i frånkopplat läge. Kan bero på slitage eller fel i själva tändningslåset (brytaren), dvs för att slippa byta har man gjort så. Gäller att hitta var byglingen är gjord, jag skulle börja med koll direkt på kablaget vid tändningslåset. Ofta styrs funktionen av ett relä, kanske detta bränt ihop, då blir det samma symptom.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.