|
|
|
|---|---|
|
Har nu för tredje gången drabbats av defekt ABS-sensor. Leder jag ligan här på BMWpower eller finns det någon som konkurrerar om titeln? Frågade förra gången om BMW kunde stå för kostnaden om även en tredje sensor kraschade. De sade att de skulle bjuda på den femte gången *skrattar*. Oskar | |
|
Farsgubben har en 523i-97...Han har aldrig bytt. Bilen har nu rullat ca 10000mil. Måste väl vara relativt ovanligt m.a.o. Mvh Janne. |
|
| över mig leder du i alla fall!! råkat ut för det en gång... synd om dig | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Marin har bytt tre stycken också 528T 99. Just på på 99orna finns en serie av sensorer ,med angivet serienummer som drabbats av microsprickor som gör att dom tar in fukt. En amerikansk servicemeddelande sägar att har bilen just dessa sensorer med dessa serienummer så ska samtliga bytas om en felar. Detta var förlängd garanti åtminstone i USA. Sensorena ahr inte förbättrats ett dugg sedan -96 de har fått annat utförande , men inte blev det nått bättre inte. ett av de mest diskuterade ämnena på detta forum, använd sökfuntionen så finns det massor att läsa. ///MVH Hasso Länk |
| Intressant. Ska kolla upp serienumret på den defekta sensorn denna gång. Hasso: du råkar inte veta var jag kan hitta numret på den defekta serien? Kommer att byta de två resterande även om bara en av dem är sönder. Orkar inte hålla på med dessa besök till verkstaden var 6:e månad. | |
| En sak till: är ju lite väl mycket ABS-sensorprat här på forumet ibland kan man tycka...kunde bara inte låta bli då det nu är tredje gången. | |
|
Krutis har gått 14000mil och inte ens sensor bytt. Asken |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Oskar: Jodå checka hetmejlen. ///MVH Hasso Länk |
Asken: bäst du byter genast de håller inte 4000 mil till :DDD Med tanke på att dina bakhjul ständigt snurrar dubbelt så fort som framhjulen. jag har heller inte bytt ut mina första årsserien med jag har modifierat dom med vulktejp och väldigt lite vinterkörning. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag bytte 4 på min E39:a från 2000. Jäkla Trabant kvalitet |
|
|
Sail: jäklar! Jag har mött min överman. Angående Trabant...har faktiskt aldrig hört att någon behövt byta ABS-sensorer på dem. Skulle innebära att de höll högre kvalitet än BMW *ler*. Hasso: TACK!! Oskar |
|
|
Faktum är att de byts en och annan ABS-sensor på många andra bilar än BMW också. Inte så konstigt eftersom det kanske finns två eller tre tillverkare som ligger bakom för alla de olika biltillverkarna, och sensorerna sitter som bekant rätt utsatta i slask och salt. Plats för produktutveckling är det onekligen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.