|
|
|
|---|---|
|
I senaste Bilsports köpguide för E39 listas fyra "se upp med"-fel; Kärvande bakre bromsok Glapp i bakvagnens bussningar Läckande kylare Avgasreningen Känner inte igen feltyperna som de vanliga vi brukar nämna i forumet. Tycker ni de är vanliga fel? nrw | |
|
Skulle snarare säga: 1) termostat 2) rost innanför bakluckan 3) ABS-sensor. Har också hört något om för hårt åtdragna skruvar baktill på toppen vilket skulle kunna ge problem, i och för sig bara på de tidigare årgångarna av E39. Oskar |
|
|
Känner inte heller till dem där som speciellt vanliga fel... Min lista skulle möjligen kunna se ut så här: 1:Knarrande dörrlister 2:Trilskande bakluckelås(sedan) 3:Kupéfläktsproblem(svajande gång..typ..)..dvs fläktmotstånd som ej håller en förväntad kvalitet. 4:Klonk i främst kanske förardörr...Irriterande men iofs nästan gratis att ordna :) Alla dessa är ju ingen katastrof för börsen,snarare bagatellfel...Men j-a störande. Om någon undrar så har jag främst fars E39 som referensbil...Kanske inte ett helt rättvist underlag kanske man kan tycka.. Här på BMWPowersidorna kan man nog luska ut vilket som verkar vara de mest förekommande felen i mer rättvisande termer än min lilla lista såväl som Bilsports lista :) Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Glöm för all del inte airbag, bältessträckarekablaget,sensormatta,vattenpump. Håller inte med om de fel som finns i Bilsport köpguid. ///MVH Hasso Länk |
| Som sagt sen när varBilsport något att ha?:) | |
|
Rost och dålig lackkvalitet tycks vara ett problem. Har en BMW 523 i -98 som gått 6300 mil. Det är mer rost på den än på min mors Peugeot från -91. Rost i skarvar på förardörr och baklucka. Lacken verkar också tåla stenskott mycket dåligt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nånstans på bilprovninges sida bland menyerna stod det att rostskyddet var mycket bra på E39 jisses!!! Finns väl ingen bil med 3 års rostkyddsgaranti som har ett fullgott rostskydd?? Då är man tvungen att köpa lågprisbilar för att komma upp i dessa garantitider :))) Och inte rosar E39 nån rostföredömlighet inte.Och andas inte på lacken för då blir de repig. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.