|
|
|
|---|---|
|
Hur tycker ni som annonserar ut era bilar att gensvaret är? Är Bmw en svårsåld bil? När jag annonserade ut min 320ic -93 så var det ganska lugnt på telefonerna, priset var rimligt och jag fick den iof såld till det jag begärde sen men då kom ju rätt köpare. Tycker mig se att många Bmw annonseras om och om igen.. Hade tänkt sälja min. Är det bra tid nu eller ska man vänta till hösten? | |
|
"Är det bra tid nu eller ska man vänta till hösten?" monostar: Att sia om det ekonomiska läget är svårt, kunde jag det hade jag varit ekonomiskt oberoende idag. Varför inte satsa en tjuga på en annons med det försäljningspris du önskar, får du inte sålt bilen till "rätt" pris så kan du ju vänta till hösten... roadZter |
|
|
Att vänta kommer högst osannolikt att leda till att bilen blir mer lättsåld eller att du får ett högre pris. Att priserna är historiskt sett låga på BMW har med tillgång och efterfrågan att göra. Själv tror jag att kraftigt ökade försäkringspremier också inverkar negativt på prisbilden. /Simon |
|
|
Vill tillägga att man får lägga manken till om man skall sälja sin bil. Det märks tydligt att de flesta som annonserar inte är säljare till yrket. Här är en annons som är utförlig med både text och bilder, den lockar till köp (om man är intresserad av den typen av bil): Länk Här kommer ett exempel på en sämre annons (men det finns ju bilder...): Länk roadZter |
|
chrille70 |
Generellt sett så är väl äldre BMW-bilar ganska svårsålda i Sverige eftersom utbudet är betydligt större än efterfrågan. Detta pga den alltför omfattande importen. Och de som får sina bilar sålda får ofta ganska daåligt betalt. Allt är generellt sett, alltså. Nyare BMW (00-), däremot, är å andra sidan (generellt sett, återigen...) väldigt eftertraktade på begagnatmarknaden. I det fallet är det svenska utbudet aningen mindre än efterfrågan. Därför väljer många att åka till det tyska landet där utbudet är större. Och på så sätt kommer utbudet av 00:or och framåt att vara alldeles för stort i Sverige om några år...(?) Lite som en ond cirkel. Min 525iT-03 vände visst i dörr'n hos Volvohandlaren när jag bytte in den nyligen mot en V70... Har hört att E36 och E46 är väldigt lättsålda just nu, till skillnad från E39 och E38 som är iskalla oavsett årsmodell. Mvh Chrille |
|
DanneZeta...Håller med dig om de annonserna..Gillade den sämre varianten skarpt :) Tycker inte att försäkringsbiten borde vara så farligt. En svensksåld Bmw är ju inte mycket dyrare än någon annan bil att försäkra. Men det är väl så att folk tror att alla Bmw är buskörda, nergångna och risiga. Får väl göra ett frest med min då. Satsar på att sätta ut den för 59000:- och då ska jag inte pruta en enda spänn :) |
|
|
chrille70: Att E36 skulle vara mer lättsåld än E39 tror jag inte en sekund på, däremot är nog båda modellerna mer eller mindre svårsålda. Får man fråga varför du bytte en sprillans ny BMW 525iT mot en Volvo V70? roadZter |
|
|
Om BMW är svårsålda? Simmar en enbent and i cirkel? Bajsar björnar i skogen? Är påven katolik? :-) Det verkar trögt överlag på bilmarknaden just nu och speciellt hårt drabbade är nog lite lyxigare bilmärken. Jag försöker sälja min bil just nu och det är trögt. Är dock inte beredd att släpa den till växelpengar då den är oerhört fin och jag inte måste bli av med den. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
chrille70 |
DanneZeta "Får man fråga varför du bytte en sprillans ny BMW 525iT mot en Volvo V70?" Bytte BMW:n mot en Volvo eftersom jag bytte jobb och fick ny tjänstebil. Dessutom behövde jag en rymligare bil. Så då blev det en Volvo. Ingen dum bil iofs: Rymlig, säker, praktisk och en fenomenal familjebil. Men inte så värst kul, har bara 140 hk-motorn så det är inte samma drag som i 525:an direkt!!! "Att E36 skulle vara mer lättsåld än E39 tror jag inte en sekund på, däremot är nog båda modellerna mer eller mindre svårsålda." E39 är riktigt svårsålda just nu eftersom de flesta verkar avvakta med att köpa till hösten, då priserna förväntas gå ner i och med lanseringen av nya E60. När det gäller E36 så har jag hört att de ska vara ganska lätta att kränga nuförtiden, främst de senare årsmodellerna. Med tanke på de priser som begärs så kan de inte vara alltför svårsålda... Men det skiljer nog mycket mellan modellvarianterna. Kan tänka mig att de motorsvagare modellerna är mindre eftertraktade än 325 och 328 då prisskillnaderna är relativt små. Mvh Chrille |
| DanneZeta: Håller med. Det är skillnad på annons och annons. Att ha kunskap om försäljningsteknik hjälper men sunt förnuft räcker långt som bara den! | |
|
markkus: Jepp, framför allt gäller det att göra ett seriöst intryck. Man vill ju inte köpa en bil av en "pajas". roadZter |
|
| Konstigt nog så verkar det vara en hel del pajaser som vill sälja just Bmw...En del annonser blir man ju helt konfunderad över. Samma sak om man ringer på dem. Har tom fått luren i örat när jag frågat om bilen varit svensksåld..Antar att den inte var det :) | |
|
Värre var det när jag skulle köpa Audi, var inne på detta innan jag körde BMW. Det vara nämligen bara folk som nyss Importerat nått rat som hörde av sig på min Köpes annons.. och jaa.. tror dom än idag inte fått dem sålda *lol* ______ I väntan på nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.