|
|
|
|---|---|
|
och..kan man använda 235/45-däck? Går det att montera dem på 10" fälg eller ser det helt sjukt ut? Snabbt svar är väldigt uppskattat! | |
|
Det brukar gå. 235/45-däck på en 10" fälg ser nog "helt sjukt" ut... 255 eller 265 brukar sitta snyggt! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ok..men då kan jag använda befintliga sålänge. Hmm..behöver man valsa skärmkanterna? Eller går dem på ändå? Gäller ett par Rondell58. tack för svaret btw! |
|
|
Är inte bilen väldigt sänkt så ska det gå utan att valsa skärmkanterna! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
i dagsläget inte sänkt alls..men den ska ner ungefär en-två cm i bak och 4-5 fram. Men ok! Då vet jag Jeppe, tacktack! Trevlig helg |
|
|
Hej! På min 525 sedan hade jag 265-35-18 bak på 10*18 fälg och det tog i med 2 passagerare i baksätet. Bilen var inte sänkt så det kan bli problem. |
|
|
Tjena, jag har 17x10, och 255x40 bak på min 540 Touring, och det är inga som helst problem. PB |
|
|
Jag hade en 540-93 förut med 265/35-18 bak 10tum schnitser.Det var jävligt snyggt men det tog i skärmarna med passagerare bak. Sen gjorde jag en hellackering då böjde lackeraren ut kanterna några mm. Då blev det perfekt. Då sänkte jag den 30mm. Har hört att det finns firmor som kan valsa ut kanterna utan att lacken skadas. |
|
|
Min bil är reg.bes. med 295/40/17 på 9" fälg. Jag fattar inte hur det fick plats alltså..tycker det är ganska trångt med 255:orna som sitter på nu. Ibland förstår man inte saker och ting ;-) Mvh Patrik ____________________________ 8/6-03?Länk |
|
|
Patrik_N: Har du själv bevittnat att 295/40-17 har suttit på?? Har själv testat med 275/35-17 och mer gick det inte... och nio tums fälg är alldeles för smalt för ett sådant däck (om det ska se korrekt ut) X5 har 295/45 på och de är svinhöga i profilhöjd... Mycket möjligt är åxå att besiktningsgubben har skrivit fel vid reg.bes.. på tior sitter 265:or snyggast.... 255:or är en aning sträckta på samma fälgbredd... // Arrow |
|
|
Patrik_N: Har du själv bevittnat att 295/40-17 har suttit på?? Har själv testat med 275/35-17 och mer gick det inte... och nio tums fälg är alldeles för smalt för ett sådant däck (om det ska se korrekt ut) X5 har 295/45 på och de är svinhöga i profilhöjd... Mycket möjligt är åxå att besiktningsgubben har skrivit fel vid reg.bes.. på tior sitter 265:or snyggast.... 255:or är en aning sträckta på samma fälgbredd... // Arrow |
|
|
Nej, jag har aldrig bevittnat det själv, men jag håller helt med om att det måste sett fel ut. Vore intressant att se vad en gnällig Polis skulle säga om det..jag har för mig det är den enda däcksdimensionen som står specad på regbeviset, och det är inte den jag kör med...hmm Mvh Patrik ____________________________ 8/6-03?Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.