|
|
|
|---|---|
|
Funderar på sälja min 318 Touring eftersom behovet av en större kombi gjort sig påmind. Undrar dock vad man kan få för den. Fakta: -96:a, Svensksåld, 14000 mil, nedlackad, digitala kliman, svart tygklädsel, 17'' M3 fälgar med nya F1 däck, ABS, Airbag, full servicebok. | |
|
Intressant fråga! Undrar samma sak, fast min frågeställning är vad man ska ge ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
chrille70 |
Runt 80-90kkr är nog ett vettigt pris för en sån bil. En svensksåld touring med relativt låga mil borde väl dessutom inte vara alltför svår att bli av med...? /Chrille |
|
Jag tror 65-75 KSEK är mer realistiskt. 14000 mil, visst är det inte extremt mycket på något sätt, dock tror jag att det måste vara under 10 000 mil för att det ska vattnas i munnen på de som är villiga att betala rejält extra för "lågt"miltal. /Simon |
|
| Håller med Simon här. Sålde en välutrustad 328 touring ca 10000mil, toppskick, full s-bok osv. Fick 100´ förra våren. | |
|
Tack för era åsikter! Dock tycker jag 65-75k låter som ett riktigt köttfärspris, eller? Möjligtvis en repig import med plåtfälgar och där ett dunkelt förflutet ingår i köpet... Om en svensksåld skulle ligga på 65k, vad skulle då en importerad ligga på, 55k? ->T.P. Var den svensksåld? Verifierade mil? Nä, personligen tycker jag 80-85k känns mer realistiskt. |
|
|
Kombin värderas likvärdigt med coupe och ca 10.000:- över sedan. Jag skulle aldrig betalt 70.000:- för en 318-96 sedan. Lägger man till 40.000:- så får man en 318-98 E46. Ca 65.000:- kan du nog få kontant ganska snabbt. |
|
|
hks, råder till att testa sälja bilen så får du se var betalningsviljan finns på marknaden. Vore ql att se om jag hade rätt eller fel! /Simon |
|
|
-> LME Jag förstår ditt resonemang, skulle inte heller betala 70k för en 318-96 sedan, men när man tittar på de utannonserade bilarna så är det ett spann mellan 75-120 för en 318 touring där de högsta är fullmatade och de lägsta ser ut som risbuskar. Frågan är ju vad slutpriset blir? -> simon_en Den skall säljas någon dag, men eftersom semestern nalkas och behovet av bil då är högprioriterat så känns det lite halvjobbigt att ta tag i det nu. Får bli efter semestern framåt augusti någon gång. Skall dock försöka komma ihåg att lyfta denna tråd den dagen bilen läggs ut på annons och jag förhoppningsvis får någon respons/får den såld. |
|
|
hks, återkom gärna! /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.